شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»:
استقلال صعود می‌کرد، باز هم شکستش می‌دادیم
تا قهرمانی پرسپولیس همین‌طور شادی گل می‌کنم

شهروند| بی‌شک یکی از ستاره‌های پرسپولیس در بازی‌های اخیر این تیم که در خروج پرسپولیس از شرایط بحرانی و رسیدن سرخپوشان به اوج نقش بسزایی داشته، کاپیتان محمد نوری بوده که به تدریج محبوبیتش را در میان هواداران سرخ افزایش می‌دهد. مثل دیدار با استقلال که قفل دروازه حریف را نوری شکست، در دیدار پرسپولیس مقابل گل گهر در جام حذفی نیز او آخرین پنالتی تیمش را به ثمر رساند تا شاگردان درخشان یک گام به فینال جام حذفی نزدیک‌تر شوند. در ادامه گفت‌وگوی محمد نوری را با «شهروند» در ذیل می‌خوانید:
   از دیدار با گل‌گهر سیرجان شروع کنیم. نزدیک بود شما هم از حذفی کنار بروید...
با این‌که می‌دانستیم تیم‌های لیگ یکی در جام حذفی شگفتی‌ساز می‌شوند اما به نظرم بازیکنان، گل‌گهر را دست کم گرفته بودند. بعد از اخراج بازیکن حریف دیگر فکر کردیم کار تمام شده است و هرچه زدیم، به گل نرفت. تیم حریف نیز هرچه بازیکن داشت، جلوی دروازه‌اش چیده بود و به قول برخی‌ دفاع اتوبوسی می‌کرد. روی یک صحنه غافلگیر شدیم اما خداراشکر تلنگری به بازیکنان خورد تا بیدار شوند و بازی را به تساوی کشاندیم. در جام حذفی نتیجه فرقی نمی‌کند و این‌که در پنالتی ببرید یا 5 بر صفر، فرقی نمی‌کند.
   مرحله قبلی نیز با درخشش سوشا مکانی صعود کردید، به نظر می‌رسد پرسپولیس روی پنالتی‌ها برنامه دارد. درست است؟
در چند روز اخیر با نظر کادرفنی تمرینات زیادی روی پنالتی داشتیم. البته دروازه‌بان گل‌گهر نیز آمادگی خوبی داشت و چند ضربه بازیکنان ما را گرفت. در هر صورت با بودن سوشا مکانی درون دروازه خیالمان راحت است زیرا او در پنالتی‌ها تخصص خاصی دارد. سعی می‌کنیم در مرحله بعدی دیگر نگذاریم کار به ضربات پنالتی بکشد و در همان 90 دقیقه کار ذوب‌آهن را تمام کنیم.
  آخرین پنالتی را هم در این دیدار زدی و از آن شادی گل‌های معروفت را  انجام دادی.
این نظر مربیان بود که من آخرین پنالتی را بزنم و خدا را شکر توانستم زحمات تمام بازیکنان را در این دیدار به بار بنشانم. قسمت من اینطور بوده در بازی‌های اخیر برای پرسپولیس گلزنی کنم و شادی گلم را نیز مقابل هواداران نشان دهم. در برنامه 90 نیز درباره این شادی گل صحبت کردم. آن‌قدر این شادی گل را ادامه می‌دهم تا این‌که قهرمان شویم. مهم گل‌زدن من نیست زیرا تیم ما کاملا یکدست و همدل است و فقط به پیروزی فکر می‌کند.
   با برتری پرسپولیس همه منتظر یک دربی دیگر بودند اما به نظر می‌رسد شما زیاد علاقه‌ای به رویارویی با استقلال نداشتید.
ما نه قبل از این دیدار و نه بعد از آن، به این‌که در مرحله بعد می‌خواهیم در برابر چه تیمی قرار بگیریم فکر نمی‌کردیم. کادرفنی نیز بازیکنان را توجیه کرده بود که تمام تمرکزشان روی بازی با گل‌گهر باشد و بعد نیز دیدار با نفت در لیگ برتر. ما یک بار استقلال را هفته گذشته شکست دادیم و پیروزی یا باخت این تیم در بازی با ذوب‌آهن فرقی به حال ما نمی‌کرد. هدفمان را روی قهرمانی گذاشتیم و هر حریفی هم سد راهمان باشد شکستش می‌دهیم، حالا فرقی نمی‌کند این حریف استقلال باشد یا ذوب‌آهن. الان هم در برابر ذوب‌آهن تمام هدفمان رسیدن به فینال است.
   پرسپولیس روند رو‌به‌رشدی را در پیش گرفته، به نظرت این روند ادامه‌دار خواهد بود؟
تیم ما مشکلاتی دارد که باید در فرصت نقل و انتقالات نیم‌فصل برطرف شود. شما نگاه کنید که الان برای بازی دوشنبه با نفت تهران نیمی از ترکیب اصلی تیم غایب هستند. من، بنگر و عالیشاه که محروم هستیم و حقیقی و صادقیان نیز محروم هستند. عباس‌زاده و اومانیا نیز آنطور که شنیدم به این دیدار نمی‌رسند. نمی‌دانم برای این بازی درخشان 11 بازیکن دارد که درون زمین قرار دهد یا خیر اما مطمئنم که بازیکنان جوان می‌توانند جای ما را پر کنند. اگر از این فشردگی لیگ و جام حذفی به سلامت عبور کنیم، به نظرم بعد از تعطیلات وضع بهتری پیدا می‌کنیم. قطعا می‌خواهیم این فصل حداقل یک جام را به هواداران هدیه دهیم.
  در جایی گفته بودی که قبل از رفتنت به خدمت سربازی به تو هم پیشنهاد شده بود تا برایت معافیت بگیرند. در این‌خصوص
صحبت کن.
بله، پیشنهادهایی بود اما من بدون توجه به این مسائل ترجیح دادم در آن مقطع به خدمت سربازی بروم تا این‌که خیلی زود بتوانم بدون دغدغه فکری فوتبالم را ادامه دهم؛ البته بازیکنانی هم که این روزها درگیر ماجرای معافیت‌ها شده‌اند، خیلی تقصیر نداشتند. تمام آنها قطعا اشتباه کردند اما نه اینطور که بخواهند از فوتبال محو شوند. باید راهکاری برای این بازیکنان در نظر گرفته شود تا هنگام فوتبال خدمت سربازی خود را سپری کنند تا فوتبالشان نابود نشود.
  به‌عنوان سوال پایانی، آینده پرسپولیس را در این فصل چطور ارزیابی می‌کنی؟
درخشان توانسته شوک خوبی به تیم وارد کند و با 2 برد اخیر روحیه مضاعفی داریم. فقط یک درخواست از هواداران دارم. این همان نتایجی است که خودشان می‌خواستند پس در 2 بازی آینده که برایمان بسیار کلیدی است، کمکمان کنند تا با شرایط خوبی به تعطیلات برویم. از کادرفنی شنیدم که بازیکنان خوبی قرار است اضافه شوند و به آینده این تیم امیدوارم. فقط نباید از نتایج اخیر مغرور شویم و با انگیزه بیشتری به راهمان ادامه دهیم.


تعداد بازدید :  228