شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در دیدار خانواده شهید شهریاری:
از همه گردنه‌ها عبور کرده و به پیروزی خواهیم رسید

شهروند | رئیس‌جمهوری، شهدای هسته‌ای را مظهر مقاومت و ایستادگی در راه توسعه، عظمت و سربلندی ملت ایران دانست و اظهار داشت: به فضل الهی به‌رغم همه مانع‌تراشی دشمنان، ضمن حفظ همه دستاوردهای شهدای عزیزمان به‌ویژه شهدای عرصه علم و فناوری، از همه گردنه‌ها عبور کرده و به پیروزی خواهیم  رسید.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه‌شب در ادامه برنامه‌های مستمر خویش به منظور دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و در آستانه سالروز شهادت دکتر مجید شهریاری، در منزل این شهید والامقام حضور یافت و از مقام برجسته شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای هسته‌ای تجلیل کرد. رئیس‌جمهوری، شهید شهریاری را از دانشمندان و متفکرین برجسته هسته‌ای کشور توصیف کرد و گفت: دشمن حساب شده این عزیزان را مورد هدف قرار داده است و هدف اصلی آنها این بود که جوانان و دانشمندان ما را از حضور در این مسیر بترساند تا تسلیم شوند، اما امروز جوانان ما مصمم‌تر و با جدیت بیشتری در این عرصه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند.
رئیس‌جمهوری در این دیدار با اشاره به تقارن ایام شهادت دکتر شهریاری و مذاکرات هسته‌ای اخیر کشورمان اظهار داشت: در روزهای اخیر در زمینه هسته‌ای یک گام دیگر برای احقاق حقوق ملت ایران جلوتر رفتیم. روحانی با اشاره به این‌که موضوع هسته‌ای کشورمان از ابعاد مختلفی برخوردار است، گفت: عرصه علمی، تحقیقاتی و فناوری یکی از ابعاد این موضوع است که توسط دانشمندان و متخصصان کشورمان پیگیری می‌شود و بعد دیگر، عرصه حقوقی و سیاسی است که دولت با قوت در آن حضور داشته و از حقوق ملت ایران در این زمینه دفاع می‌کند. رئیس‌جمهوری با تأکید بر این‌که باید در همه ابعاد، کارها را با قوت و جدیت به پیش ببریم، اظهار داشت: در بعد فناوری و تحقیقات هسته‌ای بیش از دو دهه است که کار و تلاش انجام می‌شود و در این مدت به‌رغم این‌که دشمنان و قدرت‌های بزرگ نمی‌خواستند ملت ایران به این فناوری دست پیدا کند، دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم. رئیس‌جمهوری همچنین با گرامیداشت هفته بسیج، اظهارداشت: امروز به خانه‌ای آمدیم که هم خانه یک عزیز شهید و والامقام بوده و هم همسر شهید از متخصصان توانمند کشورمان هستند و هم یک خانواده بسیجی است و همگی کار بسیجی انجام می‌دهند و این تقارن را در هفته بسیج گرامی می‌داریم. خانم دکتر بهجت قاسمی همسر شهید دکتر مجید شهریاری نیز در این دیدار با خیرمقدم به رئیس‌جمهوری و عرض خداقوت به هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با توجه به حساس و سنگین بودن مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکره با ۱+۵ که از قدرت‌های بزرگ محسوب می‌شوند و به صورت یکپارچه و در کنار هم صف‌آرایی کرده‌اند و ایران یک تنه با آنها به مذاکره می‌پردازد، اقدام مجاهدانه و بزرگی است. خانم قاسمی گفت: همه ما به دولت و تیم مذاکره‌کننده کشورمان اطمینان داریم و همه می‌دانیم که آنها دلسوز نظام هستند و اطمینان داریم که مسئولان از دستاوردهای شهریاری‌ها دفاع
خواهند کرد.


تعداد بازدید :  195