شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

پوتین: روسیه زبان زور نمی‌پذیرد
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفت: روسیه استفاده از زبان زور علیه خود را غیرقابل قبول می‌داند و آن را نمی‌پذیرد. به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن و استرالیا علیه روسیه غیرقانونی است.
وی افزود: استفاده از زبان تحریم و اولتیماتوم در مورد مسکو بی‌فایده بوده و کشورهای تحریم‌کننده از آن هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند. رئیس‌جمهوری روسیه هشدار داد که این‌گونه اقدامات نه فقط خسارات اقتصادی دربر دارند بلکه این ثبات بین‌المللی را به خطر می‌اندازند. پوتین افزود: پاسخ روسیه به این اقدامات غرب، همواره سنجیده بوده و در آینده نیز این‌گونه خواهد بود.

سوریه اتهامات غرب در مورد حمله هوایی به غیرنظامیان را تکذیب کرد
دمشق با رد اتهامات ساختگی واشنگتن درباره حملات هوایی ارتش سوریه به غیرنظامیان این کشور، از واشنگتن خواست که از تروریست‌های قاتل شهروندان آمریکا، انتقاد کند. عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه به خبرگزاری «سانا» گفت که ارتش عربی سوریه اهداف غیرنظامی را هدف قرار نداده و در آینده نیز نخواهد داد. وی افزود: واشنگتن اطلاعات خود را از سازمان‌های تروریستی فعال در خاک سوریه مانند داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده دریافت می‌کند. وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه نیروی هوایی ارتش سوریه را به بمباران استان «رقه» در شمال این کشور و کشتار ده‌ها غیرنظامی و تخریب مناطق مسکونی،
 متهم کرد.


تعداد بازدید :  255