شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

سیدحسن خمینی در پیام به انجمن‌های اسلامی دانشگاه آزاد: مهم‌ترین وظیفه دانشجویان التزام به امر به معروف و نهی از منکر حاکمان است
یادگار امام(س) در پیامی به اجلاس تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد کشور كه تحت عنوان «در جست‌وجوی آزادی در مسیر آگاهی» برگزار شد، تأکید کرد: دانشجو و نهاد دانشگاه در سال‌های گذشته و در روزهای ترقی‌خواهانه ملت، برای نیل به حکومتی برخاسته از هویت ایرانی و اسلامی، نقشی اساسی ایفا كردند و در دوران جوشش نهضت به رهبری امام خمینی همپای حوزه‌های علمیه عنوان محلی برای تدبیر حکومت دینی نقش‌آفرینی کردند. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در ادامه پیام خود آورده است: مهم‌ترین وظیفه دانشگاهی شما عزیزان اصلاح انحرافات و نیز اعتقاد و التزام به امر به معروف و نهی از منکر حاکمان است. وظیفه‌ای که به هیچ فرد یا گروهی نمی‌توان برای انجام آن وکالت داد. لذا در این مسیر پافشاری بر اصول خود که همانا عدالت‌خواهی و دینداری و عقلانیت است از هیچ نهیبی نهراسید و بدانید شما با مجاهدت و صبر خود در پیشگاه خداوند متعال مأجورید. وی افزود: در نگاه و اندیشه امام امت، نام دانشجویان با حق‌طلبی، حق گویی، صراحت، شجاعت و سلامت همراه بود و همواره در ایجاد محیطی مناسب برای تمرین فعالیت‌های منسجم دانشجویی به منظور ارتقای بینش سیاسی دانشجویان و دانشگاهیان تأکید می‌شد، تا آن‌جا که دور کردن جوانان و دانشجویان از سیاست در مکتب امام پروژه استعماری تلقی می‌شود.

لاریجانی: برخی از تنش‌های سیاسی داخلی از سر عقل نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی برخی از تنش‌های سیاسی داخلی را از سر عقل ندانست و با بیان این‌که نگاه مثبتی به مذاکرات هسته‌ای دارد، گفت: می‌توان در بسیاری از زمینه‌های هسته‌ای به توافق دست پیدا کرد اما طرف مقابل نباید نگاه بقالی به مذاکرات داشته باشد. علی لاریجانی در سفر به یزد با تأکید بر لزوم وجود همگرایی در کشور در حوزه مسائل اقتصادی تصریح کرد: من برخی تنش‌های سیاسی داخلی را از سر عقل نمی‌دانم وقتی این شرایط بین‌المللی و این وضع اقتصادی را داریم این سایش‌های سیاسی داخلی عاقلانه نیست. انسان همیشه باید اولویت‌ها را درنظر بگیرد. ما هم بیش از هر زمان دیگری احتیاج به رفاه در داخل داریم و نیاز داریم در درون روی مولفه‌های مهم برای شرایط کشور تفاهم کنیم. وی با بیان این‌که مذاکرات درحال پیشرفت است اظهار کرد: این‌که مذاکرات تمدید شد جزو مواردی بود که باید صورت می‌گرفت زیرا ما نمی‌توانیم چیز ناپخته‌ای را بپذیریم بلکه باید ابعاد موضوع از هر نظر برای طرفین روشن شود. آنها هم نباید به دنبال فریب‌کاری باشند زیرا موضوع تا حد زیادی برای ایران روشن است و ایران این ورزیدگی را دارد که تشخیص دهد کجا باید چارچوب دقیقی برایش وضع کند.

امام جمعه موقت تهران: کشورهای 1+5 مجبورند با ایران کنار بیایند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 در وین گفت: پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان رهبر معظم انقلاب و مردم هستند و به همین دلیل آنها مجبورند با ایران کنار بیایند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: استکبار به‌معنی خودبزرگ‌بینی است و ما این خودبزرگ‌بینی را در ژست اعضای 1+5 هم می‌بینیم.  امام جمعه موقت تهران افزود: خدا را شکر تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی، وزیر محترم خارجه و همراهان ایشان از نظر متانت و قدرت بیان جوری حرکت کرده‌اند که سیاست‌های ایران برای دنیا روشن شد و میلیاردها ملت روی زمین فهمیدند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و متوجه شدند که منطق جمهوری اسلامی منطقی است که سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند. وی با اشاره به هجوم ماموران آل‌خلیفه در بحرین به منزل آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم» گفت: این حرکت‌های زشت دشمنان اسلام و هجوم‌ها را محکوم می‌کنیم، زیرا این رفتار را برخاسته از توأم شدن انحراف در اسلام با استکبار می‌دانیم.

همه جریانات اصل مذاکره را قبول دارند
یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: بیشترین نقد جریان‌های سیاسی به هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای محدود به توافق مقدماتی ‌سال قبل بود و هنوز توافق جدیدی نشده که بخواهند نقد جدیدی بیان کنند. به گزارش ایسنا، اسماعیل کوثری با بیان این مطلب افزود: جریان‌های سیاسی نقد مذاکره‌کنندگان را با حمایت از آنان مغایر نمی‌دانند و همه آنان اصل مذاکرات را قبول دارند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توسط جریان‌های منتقد را مربوط به تصمیم‌گیری و اجرا دانست و خاطرنشان کرد: اگر منتقدی نسبت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای انتقاد تندی داشته است از روی اشتباه و برداشت‌های شخصی بوده و ربطی به جریان منتسب به آن ندارد.


تعداد بازدید :  254