شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
دموکراسی و احزاب

پیام سیدمحمد خاتمی به اجلاس تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی: دانشگاه، مرکز اندیشه‌ورزی، تعالی‌جویی و آزادی‌خواهی است و انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها باید نماد و مدافع اسلامی باشند که دعوت‌کننده به معرفت، آزادی پیشرفت و اعتلای جان آدمی است و جامعه انسانی را عادلانه و با اخلاق خواسته است، اسلامی که بر فرار قسط و عدل به معنی وسیع کلمه توسط خود انسان‌ها را خواسته است و پیام ممتاز پیامبر اسلام برای به اکمل رساندن مکارم اخلاقی بوده است. مگر نه این است که عدل و اخلاق در جهان امروز در اثر بسط خشونت و بیداد توسط قدرت‌های جهانی و نیز خشونت‌طلبان متعصب از رونق افتاده است. انجمن‌های اسلامی باید مدافع اسلام رحمت، اسلام دعوت‌کننده به آزادی و آگاهی و پیشرفت و همزیستی و اسلامی که در پناه آن هر انسانی دارای حرمت و کرامت و حق است و حق بزرگ او حق حاکمیت برسرنوشت است، باشد.  (ایرنا)
همایش شهید بهشتی و قانون اساسی: همایش «شهید بهشتی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌سال 1358» به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی روز دوشنبه مورخ 10/9/93 از ساعت 15 الی 18 در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این همایش، محمد‌ هاشمی پیرامون دادرسی عادلانه، داود فیرحی در رابطه با جمهوریت نظام و حقوق مردم و محمدجعفر حبیب‌زاده پیرامون حاکمیت قانون و قانون‌گرایی سخنرانی می‌کنند. (آنا)
آیت‌الله مصباح یزدی:  امروز کسانی آن‌قدر بی‌حیا شده‌اند که می‌گویند امروز برخی امام خمینی(س) را قبول ندارند، اینها برخی از مدیران کشور هستند و چیزی را می‌گویند که کسی تا به حال جرات ابراز آن را نداشت. (ایلنا)
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده:  در دولت اصلاحات کمیته ملی امحای خشونت‌ علیه‌زنان تشکیل شد و پس از جلسات متعدد، پروژه ملی بررسی اشکال خشونت خانگی در ۲۸ استان کشور انجام شد. ۳۲ جلد کتاب نتیجه این طرح است. ۲۸ جلد مربوط به گزارش‌های مراکز استانی، سه جلد وضع خشونت خانگی از دیدگاه زنان به‌عنوان قربانی و یک جلد هم گزارش وضع خشونت خانگی از دیدگاه مردان به‌عنوان عاملان خشونت است. هم‌اکنون ما هیچ نسخه‌ای از این ۳۲ جلد گزارش را نمی‌توانیم در مرکز وزارت کشور و یا معاونت امور زنان پیدا کنیم. (صفحه شخصی مولاوردی در توییتر)


تعداد بازدید :  194