شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
محمدرضا عارف:
فضای مجلس باید تغییر کند

محمدرضا عارف عضو شورای انقلاب فرهنگی درباره انتخابات مجلس آینده با بیان این‌که فضایی که در مجلس قرار دارد باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: باید افراد متخصص و با تجربه و با نگاه ملی در مجلس آینده حضور داشته باشند، اصلاح‌طلبان می‌توانند اکثریت مجلس آینده را به‌دست بیاورند و در این راستا تلاش خواهیم کرد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در آیین افتتاح انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه در پاسخ به سوالی درخصوص پرونده موسوم به کرسنت با انتقاد از رسانه‌ای شدن این‌گونه موضوعات گفت: در صورت بروز تخلفی در این پرونده در چارچوب قانون می‌بایست به این موضوع رسیدگی شود. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره توافقنامه سعدآباد در پرونده هسته‌ای در دولت اصلاحات گفت: در دولت اصلاحات فناوری هسته‌ای پیشرفت خوبی کرد و در آن زمان تعامل خوبی با کشورهای طرف مقابل داشتیم و مطالبات ما در آن مقطع سقف درخواست دولت بعدی بود. و همگان دیدند که در دوران اصلاحات پرونده ایران به شورای امنیت نرفت. البته در تمامی دولت‌ها پیگیری پرونده هسته‌ای در چارچوب سیاست‌های نظام بود. رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست‌های مربوط به پرونده هسته‌ای در همه مقاطع در شورایعالی امنیت ملی و تحت نظارت رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص مسأله حصر آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد نیز گفت: امیدوار بودیم با روی کار آمدن دولت آقای روحانی این معضل حل شود چرا که جزو وعده‌های انتخاباتی ایشان بود.  ا‌ن‌شاءالله این مشکل در راستای امنیت ملی حل شود. دانشجویی از عارف پرسید آیا انصراف شما در انتخابات ریاست‌جمهوری به خاطر حضور در انتخابات مجلس آینده بود که رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ گفت: در زمانی که از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کردم به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم انتخابات مجلس بود. در آن مقطع به این فکر می‌کردم که تصمیمی بگیرم که به‌نفع مردم و نظام باشد. می‌خواستیم مسیر دولت اصلاح شود که این امر محقق شد و برای همین از تصمیم پشیمان نیستم.
عارف همچنین درباره نحوه تعامل اصلاح‌طلبان با دولت گفت: معتقدم هر فرد و گروهی با دولت مخالفت کند بی‌انصافی کرده است و اصلاح‌طلبان تاکنون نهایت همکاری با دولت انجام داده‌اند.
عارف همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای خاتمه دادن به پرونده وزارت علوم و تعیین وزیر برای این نهاد اجرایی مهم کشور در ماهی که مرتبط با دانشگاه و دانشجو است، گفت: به آقای دکتر فرهادی نیز تبریک می‌گویم و امیدوارم که بتواند مسئولیت خطیری که بر دوش دارند در مقطع زمانی که خطیر است به خوبی به انجام برسانند.
وی افزود: به‌هرحال امروز آموزش عالی کشور ما برای تحقق آرمان‌ها و برنامه‌های کلان خود احتیاج به پویایی دانشگاه‌ها دارد و تاکنون به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم در آن مسیر حرکت کنیم.


تعداد بازدید :  217