شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
تنها یک زن شجاع از چنگال این مردان فرار کرده بود
رازهای سیاه 4 تبهکار در خودروهای سرقتی

شهروند| مردان تبهکار، زنان و پسران نوجوان را سوار خودروهای سرقتی خود مي‌كردند تا سناریوی شوم خود را اجرایی کنند. اين مردان نه‌تنها به سرقت طلا و پول طعمه‌هاي خود مي‌پرداختند، بلكه آنان را تسليم نيت سياه خود مي‌كردند. دوم مهرماه مردی به همراه پسر 16 ساله‌اش به کلانتری 168 سیزده آبان رفت و ادعا کرد که سرنشینان یک خودرو پراید اقدام به سرقت تمامی اموال پسرش کرده و پس از انتقال وی به بیابان‌های اطراف اتوبان امام علی(ع)، او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. نوجوان 16 ساله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: « هوا تاریک شده بود که در میدان نماز شهرری سوار خودروی پراید سفیدرنگ شدم؛ در میان راه سرنشینان خودرو که سه نفر بودند با تهدید چاقو و افشانه مرا به بیابان‌های اطراف اتوبان امام علی برده، پس از آزار و اذیت تمامی اموالم شامل یک گوشی تلفن همراه و پولم را سرقت و مرا در همان بیابان رها کردند».
با آغاز تحقیقات تیم تحقیق، پرونده مشابه دیگری به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که نشان می‌داد خانم جوانی مورد سرقت و آزار و اذیت قرار گرفته است. این زن وقتی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت، گفت: «ساعت 6 غروب بود که مقابل ایستگاه آتش‌نشانی کهریزک منتظر تاکسی بودم. سوار یک خودرو پراید مشکی شدم؛ نزدیک باقرشهر – خیابان فلسطین، ناگهان راننده یک قمه درآورد و مرا تهدید کرد که هیچ سر و صدایی نکنم. آنها
مرا در خیابان می‌چرخاندند و دائما با چاقو تهدید می‌کردند تا هوا تاریک شد؛ سپس مرا به بیابان‌های کهریزک بردند. شکنجه‌ام دادند و تمامی طلاها، پول و گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند و در بیابان از محل متواری شدند». با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه که طی آنها سرنشینان خودروهای پراید به شیوه‌ای مشابه و تحت عنوان مسافرکشی اقدام به زورگیری از مسافران کردند و در چندین مورد طعمه‌های خود را مورد آزار و اذیت قرار دادند، موضوع در دستور کار ویژه پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. یکی از شاکیان پس از فرار از دست سارقان به پایگاه نهم آگاهی مراجعه و به کارآگاهان گفت: «در خیابان غیبی به سمت مترو جوانمرد سوار یک خودرو پراید مشکی شدم. راننده، ایستگاه مترو را رد کرد‍. زمانی که من به این موضوع اعتراض کردم ناگهان دو سرنشین دیگر با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، پول، طلاجات و تبلت همراهم کردند؛ آنها پس از سرقت، به سمت کهریزک حرکت کردند و همزمان در داخل ماشین شروع به مصرف شیشه کردند. در داخل ماشین آنها با خانواده‌ام تماس گرفته و ادعا کردند که باید مبلغ یک‌میلیون تومان به حسابشان واریز کنند تا مرا رها کنند؛ پس از آن به منطقه‌ای مخروبه رفته و آن‌جا بود که متوجه شدم راننده پراید قصد آزار و اذیت مرا دارد؛ در یک لحظه، زمانی که این شخص مرا از ماشین پیاده کرده و چاقویش را روی زمین گذاشته بود توانستم از دستش فرار کرده و خودم را به وسط خیابان برسانم؛ با توقف چند خودرو، آنها به سرعت سوار ماشین شده و از محل متواری شدند اما من توانستم شماره پلاک ماشین آنها را بردارم». با توجه به اظهارات دختر جوان درخصوص شماره پلاک خودرو پراید، بلافاصله تحقیقات پلیسی خودرو آغاز شد، تا اینکه پسر جوان در شکایتی مشابه سرنخ طلایی را در اختیار ماموران قرار داد. او در باره چهره مرد تبهکار گفت: «وسط ابرویش اثر شکستگی داشت.» با توجه به مشخصات دقیق ارایه شده از سوی این جوان و همچنین اطلاعات به‌دست آمده از چندین شاکی دیگر که سارقان با انواع خودرو پراید سرقتی اقدام به اخاذی و در مواردی آزار و اذیت آنها کرده بودند، کارآگاهان به بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار پرداختند.
«داشتن آثار شکستگی روی ابرو» و «خالکوبی روی دست راست و انگشتان دست چپ» راننده خودرو کافی بود تا کارآگاهان، مجرم سابقه‌داری را به نام مسعود 31 ساله شناسایی کنند. با شناسایی هویت «مسعود» و با بهره‌گیری از تجهیزات و اقدامات پلیسی، سه همدست وی به‌نام‌های اکبر، عباس و محمدتقی - هر سه نفر تبعه کشور افغانستان - مورد شناسایی قرار گرفته و در یک عملیات مشترک و همزمان دستگیر شدند.  متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کردند. مسعود در ادامه اعترافاتش ادعا کرد که علاوه بر سوار کردن دختران جوان به شیوه مسافرکشی، در چندین مورد از سرقت‌هایش با تهدید چاقو اقدام به سوار کردن پسربچه‌های کوچک و آزار و اذیت آنها کرده است.
سرهنگ محمدیان، در پایان این خبر گفت: «با توجه به تعدد شاکیان بازپرس پرونده از کسانی که بدین شیوه و شگرد مورد تهدید، سرقت و احتمالا آزار و اذیت قرار گرفته‌اند خواست تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  269