شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
سريال عرب‌نيا بالاخره از امشب پخش مي‌شود
اولین دستپخت كارگرداني آقاي بازيگر

شهروند|  «فریبرز عرب‌نیا» بازيگر نقش‌های ماندگاری چون سلطان، مختارنامه و...، که به تازگی از بازي در فيلم «چ» ابراهيم حاتمي‌كيا و از حواشي بازي آن فراغت یافته بود، تصميم گرفت براي اولين‌بار سراغ کارگردانی يك سريال برود و علاوه بر كارگرداني و نويسندگي، نقش اصلي آن را هم بازي كند؛ مجموعه‌اي كه در قالب 5 قسمت براي شبكه سوم سيما ساخته شده است.
اين سريال كه ابتدا قرار بود به مناسبت هفته نيروي انتظامي پخش شود، توليد آن از اسفندماه ‌سال 92 آغاز و علاوه بر تهران در بوشهر و شهرك سينمايي دفاع مقدس تصويربرداري شد. «رنگ شك» در زمان توليد و تصويربرداري‌اش با برخي از مشكلات و توقفات مواجه بود؛ دقيقا بهمن‌ماه ‌سال گذشته بود كه تصويربرداري اين سريال بعد از 10ماه متوقف شد. بهروز خوش‌رزم تهيه‌كننده «رنگ شك» همان زمان اعلام كرد كه اين سريال به خاطر سفر عرب‌نيا به خارج از كشور متوقف شده اما از طرف ديگر عرب‌نيا ضمن رد اين قضيه در نامه‌اي اظهار داشت: «احتمالا برداشت‌هایی به ذهن متبادر می‌شود مبنی بر آن‌که اینجانب کار را رها کرده، منتظر پایان سفر خویش نگاه داشته‌ام یا این تفسیر نادرست که سفر بنده تا اردیبهشت‌ماه طول می‌کشد یا انواع و اقسام تردیدها و شائبه‌ها و شایعات دیگر که می‌تواند مربوط به صحبت‌های جناب خوش‌رزم باشد یا نباشد و حتی می‌تواند مربوط به «رنگ شک» هم باشد یا نباشد اما قطعا منطبق بر واقعیت نیستند. قرار هم نیست این تنگناها ما را از پا بیندازد. پس به یاری حق متعال همه ما خدمتکاران «رنگ شک» در حالت «حاضر در وطن و منتظر‌البودجه» هستیم و ملالی هم نیست جز کمبود آرامش و فضای دلچسب حرفه‌ای!! فضایی که در آن هرگونه حفظ کیفیت و استانداردهای حرفه‌ای برچسب وسواس و مته به خشخاش گذاردن نمی‌خورند و هرگونه بی‌سلیقگی و خلاف قواعد حیاتی کار حرکت کردن، با انعطاف‌پذیر بودن یک معنا پیدا نمی‌کند.» به اين ترتيب علاوه بر مشکلاتی كه براي ساخت اين سريال به وجود آمده، بسیاری منتظرند ببیند که عرب‌نیا در ساخت اولین سریالش می‌تواند موفقیت‌های دوران بازیگری‌اش را تکرار کند یا
خط قرمزهای سریال سازی در تلویزیون او را از این هدف دور می‌کند؟ فیلمنامه «رنگ شک»را فریبرز عرب‌نیا نوشته و داستان یک افسر نیروی انتظامی را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف موادمخدر شود و به دلیل فوق سری بودن عملیات تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و در این راه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.
در اين سريال علاوه بر عرب‌نيا (كه نقش يك افسر پليس را بازي مي‌كند)، با بازی  آرش مجیدی، شهرزاد کمال‌زاده، معصومه آقاجانی، رضا امامی، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی، رضا نوری، پیام لاریان، هدایت‌الله سجادی و محمدرضا شیرخانلو شاهرخ فروتنیان، عمار تفتی و شهرام عبدلی ساخته شده است.


تعداد بازدید :  265