شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
160 کشور جهان مالیات بر ارزش افزوده می‌دهند
مردم: از خدماتی بگویید که در ازای این مالیات ارایه می‌شود!

شهروند| براساس گزارشی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به تازگی منتشر کرده است علاوه‌بر ایران 160 کشور دیگر نیز مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد کشورهای اروپایی با ضریب 53‌درصد پیشروی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در جهان هستند. همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده در 19‌درصد کشورها بیشتر از 20 درصد و در 41‌درصد کشورها بین 15 تا 20 درصد است . نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ایران درحال حاضر 8‌درصد است و این نرخ سالانه یک‌درصد افزایش پیدا می‌کند. نظرات مردم درباره گزارش منتشره وزارت امور اقتصادی و دارایی را می‌خوانید.
احمدی: آیا مردم این کشورها خمس و زکات و عوارض‌های مختلف هم پرداخت می‌کنند؟ اصلا این کشورها چند نوع مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند اگر این موضوع شفاف بشه مقایسه بهتری انجام میشه.
ناشناس: لطفا خدمات دولت‌ها در ازای دریافت این نوع مالیات رو هم بگین.
رضا: مردم به پرداخت این مالیات معترض نیستن، به بی‌قانونی و ناعدالتی معترضند. کسی که صدها‌تن آلومینیم و آهن رو بدون فاکتور می‌فروشه هیچ مالیاتی نمی‌ده اما مصرف‌کننده برای خرید 20‌هزار تومان کالا از یک فروشگاه زنجیره‌ای باید 8‌درصد مالیات بده.
استاد: سود طلا 7‌درصد، مالیات بر ارزش افزوده 8 درصد. درواقع طلافروش برای دولت کار می‌کنه!
طارمی: مالیات ارزش افزوده در تمام این کشورها از محصول نهایی گرفته می‌شود نه از تک‌تک زنجیره تولید.
ناشناس: در سایر کشورها مردم از انواع و اقسام یارانه‌ها و تسهیلات خرید و درآمد کافی و نرخ تورم منطقی برخوردارند بنابراین این ارقام بهشون فشار وارد نمی‌کنه آیا در ایران هم به همین ترتیبه؟
آرش: اکثر این کشورها درآمدهای کلان نفتی ندارند و خدمات رایگان و تسهیلات فراوانی برای مردمشون ایجاد کردند.
علی: در کدامیک از این کشورها تورم 40درصدی، کاهش 300‌درصدی ارزش پول ملی و جمعیت 70‌درصد زیر خط فقر یا نزدیک به خط فقر دارند؟!
ناشناس: از کجا معلوم آمار وزارت اقتصاد درسته؟!


تعداد بازدید :  186