شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

هجوم خریداران به بازار سکه با تمدید مذاکرات
تعلیق تحریم‌ها قیمت سکه را افزایش داد. محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر دراین‌باره گفت: با توجه به اعلام خبر تعلیق تحریم‌ها علیه ایران تا 30 ژوئن ‌سال 2015 و تداوم مذاکرات هسته‌ای، قیمت سکه در دو روز حدود 18‌هزار تومان افزایش داشت. او ادامه داد: در بازار جهانی قیمت جهانی طلا از اوایل هفته تا به امروز حدود 5 دلار نوسان داشت و از 1997 دلار به 1202 دلار رسید. کشتی‌آرای با بیان این‌که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته افزایش قیمت سکه به اوج رسید، تأکید کرد: اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای حجم تقاضای سکه را در بازار به‌طور چشمگیر افزایش داد به همین دلیل نرخ سکه بالا رفت.

کاهش 2 کیلوگرمی سرانه  مصرف تخم‌مرغ
درحالی‌ که برخی مسئولان، صادرات تخم‌مرغ به روسیه را به‌عنوان راهکار نجات بازار تخم‌مرغ می‌دانند، فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ‌‌تخم‌گذار کشور این موضوع را بازی با تولید‌کننده توصیف می‌کند و می‌گوید: درحال حاضر وضع بازار تخم‌مرغ  بسیار نامساعد است و قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ حداقل ۴۳۰۰ تومان و میانگین فروش آن ۳‌هزار و ۱۰۰ تومان درِ مرغداری است. این در شرایطی است که ناصر نبی‌پور رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ‌تخم‌گذار تهران نیز تأکید می‌کند: افزایش قیمت موادغذایی و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده است مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور از ۱۱ کیلوگرم به حدود ۹ کیلوگرم برسد.

افت خرید و فروش املاک کلنگی
به گفته فعالان بازار مسکن، رکود در‌ 2 سال اخیر، بیشترین زیان را به املاک کلنگی وارد کرده به‌طوری‌که خرید و فروش این نوع ملک‌ها با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده است و آگهی فروش املاک کلنگی در بنگاه‌های املاک گاهی ماه‌ها بدون تماس تلفنی مشتریان باقی می‌ماند. این درحالی است که دسته‌ای از سازندگان مسکن نیز باوجود اين‌که ملک کلنگی را در سال‌های قبل خریداری کردند اما به دلیل رکود خرید و فروش مسکن، کار ساخت را شروع نکرده‌اند یا این‌که نیمه‌تمام رها کردند. این موضوع باعث شده است که قیمت املاک کلنگی در تهران با کاهش مواجه شود. درحال حاضر ملک کلنگی در منطقه منیریه تهران حدودا متری 7میلیون، در اتوبان آهنگ متری 2‌میلیون و 300، در ستارخان متری 9‌میلیون تومان، در ولیعصر امیریه متری 4.5‌میلیون و در توحید متری 7‌میلیون و 200‌هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.


تعداد بازدید :  253