شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
درخواست بودجه بی سابقه از سوی کميته بين‌‌المللي صليب سرخ

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ که با تشدید مناقشات در سراسر دنیا مواجه است و هزینه‌هایش در ‌سال‌جاری میلادی، 14‌درصد افزایش داشت، برای ‌سال 2015 بودجه بی‌سابقه‌ای درخواست کرد.
پیتر مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ روز پنجشنبه از کشورهای کمک‌کننده برای ‌سال 2015 بودجه یک‌میلیارد و دویست و شصت ‌میلیون یورویی‌ (یک‌میلیارد و دویست و هشتاد‌میلیون دلار) برای کمک به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان درخواست کرد».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، ‌مائورر گفت: «این مبلغ، که بیشترین مبلغ مورد درخواست از سوی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ است، نسبت به درخواست اولیه بودجه 2014،  25درصد افزایش یافته است. در طول ‌سال جاری نیز چندین‌بار برای پوشش دادن درخواست کمک فوری اعلام نیاز شده بود.»
این سومین ‌سال است که کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با توجه به تشدید خشونت‌ها و مناقشات در جهان، بودجه با افزایش بسیار زیاد درخواست می‌کند. مائورر گفت: «ما می‌دانیم این مبلغ همچنان ناکافی است، ما در پاسخ‌گویی به مناقشات گسترده با محدودیت منابع مواجه هستیم. ما شاهد ظهور بحران‌های جدیدی هستیم که دارای بُعد منطقه‌ای هستند. دیگر تنها مقابله با مناقشات مسلحانه سنتی داخلی یا بین‌المللی مطرح نیست. یکی از چالش‌های اساسی ما دسترسی به افراد نیازمند کمک است، درحالی‌که شرایط    امنیتی   وخیم‌تر می‌شود.»
بر اساس اعلام کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در‌سال 2015 سوریه اصلی‌ترین محل عملیات این نهاد خواهد بود. سودان جنوبی نیز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و کشورهای افغانستان، عراق، سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، مالی‌، ‌جمهوری آفریقای مرکزی و اوکراین به ترتیب در جایگاه‌های بعدی   هستند.
سال 2014 همچنین ‌سال غم‌انگیزی از نظر امنیتی برای کارکنان کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ بود. 3 عضو این نهاد در کشورهای جمهوری آفریقای مرکزی، لیبی و اوکراین کشته شدند و در سوریه نیز سه عضو کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ همچنان گروگان هستند و چهل عضو داوطلب هلال‌احمر سوریه نیز از آغاز مناقشه در این کشور تا کنون کشته شده‌اند.

 


تعداد بازدید :  210