شماره ۱۵۳۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
دوران بازیکن‌سالاری با بچه معروف برگشت!
کاپیتان تیم‌ملی والیبال با انتشار پستی توهین‌آمیز زمینه را برای کنارزدن رئیس فراهم کرد!

شهروند| در سال‌های اخیر بارها درباره بازیکن‌سالاری در والیبال و اختیاراتی که برخی از بازیکنان باتجربه به‌ویژه سعید معروف در تیم‌ملی دارند، صحبت شده اما کسی راهکاری برای مقابله با آن درنظر نگرفته است. بعد از انتشار خبر استعفای سرپرست تیم‌ملی، سعید معروف متنی پر از کنایه، تند و تا حدی توهین‌آمیز را علیه رئیس فدراسیون منتشر کرد تا مشخص شود اوضاع در این رشته پرطرفدار چندان خوب پیش نمی‌رود.
حمله تند معروف به ضیایی
بارها در زمین شاهد پرخاشگری و عصبانیت سعید معروف بوده‌ایم اما این‌بار او درحالی‌ که کیلومترها از ایران دور است، حمله تندی را از طریق اینستاگرام علیه رئیس فدراسیون ترتیب داد: «چندوقت پيش فكر می‌كردم كه يه‌سری اتفاقا داره ميوفته كه نه‌تنها ترمز واليبال كشيده شه، بلكه بايد سرعت پسرفتش بيشتر از پيشرفتش باشه. خبري شنيدم كه تاييد كرد بازم درست فكر مي‌كردم. كسی رو گذاشتن تو رأس كار كه سرعت تخريبش خوب باشه و اصلا نفهمه چيكار داره مي‌كنه. اصلا اين آدم شعور درك مسائل رو نداره، نه به دليل اينكه زبان واليبال سخت باشه يا من خيلی پيچيده حرف زده باشم نه،‌ فقط قدرت فهمش رو نداره. سكوت كرديم كه قبل بازي‌های آسيايی و جام‌جهاني تيم ضربه نخوره ولی بعد اين‌همه ندانم‌كاری، بركناری سرپرست تيم بدترين اتفاق ممكن بود. اميدوارم قبل از اينكه داستان ملانصرالدين و حيوون روی پشت‌بوم خونش تكرار بشه، وزارت محترم ورزش سريعا قانون بازنشسته‌ها رو اجرا كنه كه اين آقا فكر نكنه هركاری دلش بخواد ميتونه بكنه. به اميد روزی كه ديگه آدم‌های نالايق رو تو پست رياست نبينيم.»
خوش‌خبر، خط قرمز کاپیتان!
قبلا هم مشخص شده بود که امیر خوش‌خبر یکی از خط قرمزهای سعید معروف است. یادمان نرفته که کاپیتان به همراه 2 بازیکن دیگر قید حضور در افتتاحیه المپیک را به خاطر حمایت از سرپرست تیم‌ملی زدند یا اینکه در دوره ریاست داورزنی با شایعه برکناری او مقابله و در تیم‌ملی ماندگارش کردند. این‌بار هم استعفای امیر خوش‌خبر و مصاحبه او که عنوان کرده بود از سوی رئیس فدراسیون چنین درخواستی دریافت کرده، خشم کاپیتان را برانگیخته و معروف به صورت کاملا مستقیم و واضح خواستار برکناری رئیس فدراسیون شده و حتی مثال توهین‌آمیزی درباره او به کار برده است.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با «شهروند»:  بازیکنان به دلیل عدم‌کنترل درست از دستمان در رفته‌اند
با اینکه فدراسیون تا عصر دیروز واکنشی به صحبت‌های اینستاگرامی سعید معروف نداشت، درباره اتفاقات اخیر با یکی از مربیان باسابقه والیبال همکلام شدیم. مصطفی کارخانه به «شهروند» می‌گوید: «این حال، حال خوبی برای والیبال نیست. متاسفانه والیبال به جایی رسیده که حرمت‌ها هم حفظ نمی‌شود. به ‌هرحال خوش‌خبر هم برای والیبال زحمت کشیده و بازیکنان هم دوستش دارند. در هرصورت این جرقه باعث تبدیل‌شدن یک سوءتفاهم به یک کینه و نفرت بزرگ شده است که باید قبل از اینها جلوی آن گرفته می‌شد. والیبال به آرامش نیاز دارد و ضعف‌های فنی و غیرفنی با این وضع زیر سایه حاشیه‌هاست.» وی درباره اینکه گفته می‌شود معروف حتی قدرت تغییر رئیس فدراسیون را هم در خود دیده، عنوان می‌کند: «شاید این موضوع به خاطر قانونی که برای بازنشسته‌ها تصویب شده، از سوی معروف مطرح شده است. به ‌هرحال امیدوارم اگر ضیایی می‌رود، فردی بیاید که خون تازه‌ای در والیبال تزریق می‌کند. البته من شدیدا با بازیکن سالاری مخالفم و معتقدم هرچیزی باید سرجای خودش باشد و بازیکن یا مربی باید در حیطه وظایف خود اظهارنظر کنند.» کارخانه دربخش پایانی صحبت‌هایش می‌گوید: «می‌توانم بگویم بازیکنان فعلی به خاطر عدم کنترل درست از دستمان در رفتند و شاید دیگر نتوانیم آنها را تغییر دهیم. پس بهتر است روی جوان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا این‌قدر زود به حاشیه نروند، چون وقتی که بزرگ شدند، مثل یک درخت تنومند هستند که دیگر نمی‌توانیم کاری با آنها بکنیم.»


تعداد بازدید :  557