شماره ۱۵۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
غیبت برنامه رشیدپور یک روز پس از گفت‌وگوی انتقادی با مازنی، نماینده مجلس
مشکل شخصی «حالا خورشید» را به اغما برد

شهروند| باز هم «حالا خورشید» بنا به دلایلی نامعلوم پخش نشد و وقتی کاربران شبکه‌های مجازی این اتفاق را به انتقاد رشیدپور از احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ربط دادند، با توضیحات دیگری از مجری برنامه روبه‌رو شدند. او این دو ماجرا را بی‌ارتباط به یکدیگر دانست و دلیل پخش‌نشدن برنامه را مشکلات شخصی عنوان کرد.
رضا رشیدپور دیروز در اینستاگرام نوشت: «سلام و ارادت. غیبت امروز من در برنامه حالا خورشید هیچ ارتباطی به برنامه دیروز و گفت‌وگو با جناب مازنی گرامی ندارد. مشکل کاملا شخصی بوده و از این بابت از بینندگان گرامی و مهربان برنامه پوزش می‌خواهم. دوست ندارم ذهن خسته هموطن عزیزم با شایعه و موج منفی آزرده بشود. با تمام توانم تلاش خواهم کرد که لبخند و آرامش به شما تقدیم کنم، نه نگرانی و اضطراب.»
یک روز قبل از این ماجرا، احمد مازنی میهمان برنامه حالا خورشید بود. وقتی در این برنامه صحبت به بازکردن فضای نقد در جامعه رسید، رشیدپور گفت که شما در حالی از باز کردن فضای نقد حرف می‌زنید که یک نماینده مجلس نمی‌تواند از تریبون مجلس شعر بخواند و  بقیه نمایندگان او را مسخره می‌کنند. او در ادامه به ماجرای سلفی‌گرفتن نمایندگان با موگرینی اشاره کرد و گفت که ببینید نقد ساده من به یک بیلبورد الان به این گفت‌و‌گو رسیده است.
چند ماه قبل، رشیدپور در برنامه حالا خورشید به بیلبوردهای «گفت‌وگوی ملی» انتقاد کرده بود، اما این انتقاد برایش دردسرساز شد. احمد مازنی در نامه‌ای به دکتر علی‌عسگری، ریاست سازمان صدا و سیما خواستار شده بود که رشیدپور را توبیخ کنند.
البته این نخستین‌باری نیست که پخش «حالا خورشید» به‌طور ناگهانی متوقف شده است؛ مثل 11 دی‌ماه سال 95. آن زمان گفتند که همگی برای تعطیلات دو روزه و با هدف ساخت برنامه، به شهر تبریز سفر کرده‌اند و تاخیر در پرواز باعث شد تا از آنتن برنامه زنده جا بمانند. یک ماه بعد و در روزهای نخست بهمن‌ماه رضا رشیدپور روی آنتن زنده از هوش رفت، بنابراین فردای آن روز برنامه به علت کسالت مجری پخش نشد.
6 دی‌ماه سال گذشته هم مشکلات نقل مکان را دلیل پخش‌نشدن برنامه حالا خورشید اعلام کردند، اما خبرهای دیگری در راه بود.  بهمن‌ماه سال 96 خبر آمد که «حالا خورشید» به پایان رسیده است؛ خبری که همزمان بود با حاشیه‌های اختتامیه جشنواره فیلم فجر و نقدهای تند و تیز ابراهیم حاتمی‌کیا از رشیدپور. هر بار که وقفه‌ای در اجرای برنامه حالا خورشید افتاده است، او یا عوامل برنامه ماجرا را به نقص فنی یا بیماری ربط داده‌اند، حتی در فصل گذشته که «حالا خورشید» به‌طور ناگهانی خاتمه پیدا کرد، آن زمان هیچ توضیحی درباره دلایل توقف برنامه داده نشد. اما باید پرسید که مگر می‌شود یک برنامه تلویزیونی که قطعا در کنداکتور است به راحتی با بهانه نقل مکان و مشکل برق اجرا نشود؟
به هر حال، برنامه رضا رشیدپور در دو سال گذشته به‌واسطه موضوعات انتقادی و میهمانان خاصی که داشته است، با چالش‌های زیادی همراه بوده است. در تیرماه امسال که این برنامه پس از وقفه‌ای چند ماهه به آنتن تلویزیون برگشت با مسأله دیگری مواجه شد. باز هم یک میهمان جنجالی این برنامه را با مشکل مواجه کرد. در آن زمان انتقاد «امین امیرصادقی»، فردی که ظاهرا کارآموز کمک‌خلبانی بود به یک شرکت هواپیمایی و سیستم حمل و نقل هوایی کشور باعث شد تا وکیل آن شرکت از رضا رشیدپور شکایت کند.


تعداد بازدید :  733