شماره ۱۵۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
عدد روز

176 قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-کرمانشاه
در ایام اربعین حسینی ۱۷۶ قطار فوق‌العاده ترکیبی در مسیر تهران – کرمانشاه – مهران و بالعکس راه‌اندازی شد. به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت راه‌آهن به‌منظور خدمت‌رسانی بیشتر به زائران حسینی از تاریخ ۲۷/۷/۹۷ الی ۱۱/۸/۹۷ اقدام به راه‌اندازی این قطارها کرده که بلیت رفت‌ و برگشت قطارهای این مسیر برای کلیه روزهای اعلام‌شده موجود است. راه‌آهن برای خدمات‌دهی در ایام اربعین، ۲۰۰ قطار فوق‌العاده راه‌اندازی کرده که ۱۷۶ قطار در مسیر یادشده و ۲۴ قطار هم در مسیر جنوب در نظر گرفته‌شده است.

35 درصد افزایش واردات گوشی موبایل

آمارهای گمرک ایران حاکی از واردات بیش از یک میلیون‌و۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در 6ماهه نخست سال‌جاری است. براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نیمه نخست سال‌جاری، در این مدت یک میلیون‌و۵۲۶هزارو۸۶۴ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که ارزش آن به ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار می‌رسد. بنابر این گزارش، در 6ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۳۹۳ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه بیشتر از سال گذشته وارد کشور شده که در مجموع ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

9 میلیون تن واردات کالای اساسی در نیمه نخست سال

براساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نیمه نخست سال‌جاری بیش از ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تن کالای اساسی وارد کشور شده که ۵۶ درصد از کل وزن واردات انجام‌شده در این مدت را به خود اختصاص داده است.کل واردات ایران در 6ماهه نخست سال‌جاری ۱۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تن به ارزش ۲۲میلیارد و ۱۸۲میلیون دلار بوده که سهم کالاهای اساسی ۹میلیون و ۱۳۰هزار تن به ارزش 4میلیارد و ۶۷۶ میلیون دلار بوده است.


تعداد بازدید :  462