شماره ۱۵۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
حراج جواهرات ماری آنتوانت در پاییز

جواهرات ماری آنتوانت، آخرین ملکه فرانسه قبل از وقوع انقلاب در این کشور قرار است به زودی به حراج گذاشته شود. پیش از آن قرار است این جواهرات در یک تور به برخی کشورها برود تا مردم بتوانند از آن دیدن کنند. ماری آنتوانت شخصیتی تاریخی است که داستان‌ها درباره‌اش زیاد است. جمله معروف او که در اعتراض به گرسنگی مردم گفته بود:«اگر نان ندارند کیک بخورند»، بسیار مشهور است.
این جواهرات که در آن از الماس و مروارید استفاده شده، بین یک تا دو میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌ است. تنها مروارید و الماس به کار رفته در گردنبند این جواهر بین 200 تا 300 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.
این جواهرات تا پیش از این به نمایش گذاشته نشده بود. گفته می‌شود این جواهرات متعلق به خانواده‌ای از تیره بربون‌ها است که از قدیمی‌ترین خاندان‌های فرانسه محسوب شده و از اقوام ماری آنتوانت هستند. قرار است این جواهرات در حراج ساتبی به حراج گذاشته شود. مدیر این حراج گفته این جواهرات مهمترین و قیمتی‌ترین جواهرات سلطنتی است که تاکنون در ساتبی به حراج گذاشته   می‌شود.
در زمان وقوع انقلاب فرانسه لویی شانزدهم به همراه ماری آنتوانت قصد فرار از فرانسه را داشتند. ماری آنتوانت جواهراتش را در جعبه‌ای چوبی قرار داد. این جعبه در ادامه از طریق یک دیپلمات اتریشی از طریق بلژیک به وین منتقل شده و به یکی از معتمدان ماری آنتوانت سپرده شد. گفته می‌شود که این خانواده 200 سال این جواهرات را نزد خود نگه داشته است و حالا برای نخستین بار تصمیم گرفته‌ آن را به نمایش عمومی بگذارد.


تعداد بازدید :  827