شماره ۱۵۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
آشنایی با ثروتمندترین ثروتمندان تاریخ
وارثان قارون!

در عصر حاضر وقتی از ثروتمندترین انسان‌های روی کره‌زمین و میلیاردرها صحبت به میان می‌آید، همه به یاد وارن بافت، کارلوس اسلیم، بیل گیتس و... می‌افتند، اما بد نیست بدانید کسانی روی این کره خاکی پا به عرصه حیات گذاشته‌اند که مجموع دارایی‌های بافت، اسلیم، گیتس و امثالهم یک‌چهارم ثروت آنها هم نمی‌شود. در این مطلب قصد داریم 10 نفر از ثروتمندترین افرادی که تاریخ به خود دیده است را به شما معرفی کنیم، با این توضیح که میزان ثروت آنها برمبنای نرخ تورم روز محاسبه شده است.
 جان دیویس راکفلر|  ۳۳۶‌میلیارد دلار
جناب راکفلر بزرگ در‌ سال 1870 میلادی وقتی 31‌سال بیشتر نداشت، شرکت استاندارد اویل را تاسیس کرد. نتیجه اینکه در اواخر عمر نزدیک به ۹۰‌درصد از صنعت نفت آمریکا در مشت او بود.
 اندرو کارنگی|  ۳۰۹‌میلیارد دلار
اگر نفت سکوی پرش راکفلر بود، این نقش را فولاد برای کارنگی بازی کرد. او زمانی که بازار تجارت فولاد پررونق بود، به سرمایه‌گذاری در این صنعت روی آورد و نهایتا به امپراتور صنعت فولاد ایالات متحده تبدیل شد.
 ویلیام فاتح|  209‌میلیارد دلار
ویلیام فاتح یا ویلیام اول که به‌عنوان نخستین پادشاه دودمان نورمن‌ها از 1066 تا 1087 میلادی بر انگلستان حکم راند، قبل از رسیدن به مقام سلطنت هم ثروتمند بود و مقام پادشاهی انگلستان ثروتش را تثبیت کرد.
 کُرنلیوس واندربیلت|  ‌185 میلیارد دلار
این جناب واندربیلت با سرمایه‌گذاری در صنعت قایق‌های بخار شروع کرد، اما بعدا به این نتیجه رسید که نان در خط‌آهن است. تاریخ نشان داد که او درست فکر می‌کرد.
  آلان روفوس|  149‌میلیارد
این جناب آلان روفوس در زمان خود از متحدین ویلیام فاتح نفر سوم فهرست ثروتمندترین‌های جهان بود. بیشتر ثروت روفوس مربوط به عایدی زمین‌هایش بود که 250‌هزار هکتار تخمین زده می‌شود.
  ویلیام دو وارن|  ۱۳۴‌میلیارد دلار
دوک نرماندی که مهمترین افتخار زندگی‌اش شرکت در جنگ ‌‌هاستینگ بود نیز همانند آلان روفوس عمده ثروت خود را از املاک و زمین‌هایش در مناطق نورث فولک و یورکشایر به دست آورد.
  جان جیکوب آستور|  121‌میلیارد دلار
اگر فکر می‌کنید تجارت پوست و خز کسی را میلیاردر نمی‌کند، باید بگوییم کاملا حق با شماست! جیکوب آستور هم زود به این نتیجه رسید و از تجارت خز وارد تجارت املاک شد و نهایتا در فهرست میلیاردرها جای گرفت.
  ریچارد فیزالان دهم|  108‌میلیارد دلار
فرمانده نظامی انگلیسی و کُنت منطقه آروندل که در جنگ‌های استقلال اسکاتلند و جنگ‌های یکصد ساله برای بریتانیا جنگید، توانست از غنایم و زمین‌های غصب‌شده ثروتی افسانه‌ای برای خود تدارک ببیند.
  استفان جرارد|  105‌میلیارد دلار
این آمریکایی - فرانسوی‌الاصل را باید یکی از چهره‌های موفق صنعت حمل‌ونقل به شمار آورد، البته او در برهه‌ای از عمر خود وارد صنعت بانکداری شد و ثروت خود را افزایش داد.
  جان از منطقه گونت|  ۱۰۱‌میلیارد دلار
جالب است بدانید این جناب جان از شخصیت‌های داستان‌های شکسپیر هم هست. او به لطف دارایی‌های به ارث رسیده از طرف پدرش جزو ثروتمندان تاریخ به شمار رفته و در فهرست ما جای گرفته است.
poolnews.ir

 


تعداد بازدید :  551