شماره ۱۵۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان
پای تام ‌هاردی و لیدی گاگا در میان است

«ونوم» با بازی تام‌ هاردی همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان است. بعد از این فیلم «ستاره‌ای متولد شد» و لیدی گاگا حضور دارند. به نوشته ‌هالیوود ریپورتر، فیلم‌هایی که قهرمانان آن از دل داستان‌های کتاب‌های مصور بیرون می‌آیند، از پرفروش‌ترین آثار سینما‌اند. «ونوم‌» با بازی تام ‌هاردی یکی از تازه‌ترین نمونه‌های این قبیل فیلم‌هاست که این روزها بدون رقیب در صدر جدول فروش قرار دارد. «ستاره‌ای متولد شد» هم تا حد زیادی مدیون حضور فردی است که پیش از این در فرم دیگری حضور پیدا می‌کرد و حالا سراغ تجربه بازیگری آمده:   لیدی گاگا. رتبه سوم هم به «نخستین مرد» دیمین شزل اختصاص دارد. شزل کارگردان جوانی است که دو فیلم موفق «ویپلش» و «لالا لند» را در کارنامه دارد و این‌بار نیز امیدوار است با به تصویرکشیدن یک رویداد مشهور تاریخی در اسکار موفق شود. ساخت این اثر سینمایی ۵۹‌میلیون دلار هزینه داشت.

«ونوم» ۳۷۸‌میلیون دلار
تام‌ هاردی در فیلم «ونوم» ژانر سینمایی متفاوتی را تجربه می‌کند. او که پیش از این در فیلم‌هایی مثل «مکس دیوانه» و «از گور بازگشته» درخشیده بود، این‌بار پا به دنیای قهرمانان‌ خیالی کتاب‌های مصور گذاشته است. او یکی از مبهم‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول را به سینما آورده است. «ونوم» هفته پیش در گیشه آمریکای شمالی ۳۵‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دلار فروش داشت و در گیشه بین‌الملل هم نزدیک به ۷۰‌میلیون دلار کسب کرد. فروش جهانی «ونوم» به ۳۷۸‌میلیون دلار رسید.

«ستاره‌ای متولد شد» 28میلیون دلار
با فیلم «ستاره‌ای متولد شد» بازیگری تازه‌وارد به سینما آمد که پیش از آن در عرصه‌ای دیگر به شهرت جهانی رسیده بود. لیدی گاگا در این فیلم کنار بردلی کوپر جلوی دوربین رفته بود و به نظر منتقدان سینمایی آن‌قدر عملکرد خوبی داشت که می‌توان روی او برای رسیدن به جایزه اسکار بهترین بازیگر زن حساب کرد. این فیلم در گیشه هم موفق بود و هفته گذشته با فروش ۲۸‌میلیون دلاری در رده دوم پرفروش‌ها قرار گرفت.

«نخستین مرد» 25میلیون دلار
رایان گاسلینگ در فیلم «نخستین مرد» نقش فضانوردی را بازی می‌کند که نخستین‌بار پا روی کره ماه گذاشت. این فیلم در سه‌روز پایانی هفته به فروش ۱۶‌میلیون و ۵۰۰‌هزار دلاری دست پیدا کرد. فیلم «نخستین مرد» غیر از آمریکای شمالی در ۲۲ کشور دیگر هم روی پرده رفت و در آنها فروش ۸‌میلیون و ۶۰۰‌هزار دلاری را تجربه کرد. به این ترتیب فروش جهانی این فیلم فضایی به ۲۵‌میلیون و ۱۰۰‌هزار دلار رسید.

 


تعداد بازدید :  572