شماره ۱۵۲۴ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر
صفحه را ببند
جزییاتی از رسوایی جنسی فوق ستاره فوتبال
این تویی کریس؟ باور نمی‌کنیم

داستان اتهام تجاوز کریستین رونالدو به یک زن آمریکایی در‌ سال 2009، حالا به مرحله جدیدی وارد شده است. وکیل زن قربانی می‌گوید که شکایت او را در نوادا ثبت کرده است.
این یک جنگ قانونی بین دوطرف است. در یک‌سو کریستین رونالدو 33ساله، فوتبالیست معروف با پول و شهرت قرار دارد؛ و در طرف دیگر کاترین مایورگا 34ساله، یک فارغ‌التحصیل دانشگاه لاس‌وگاس قرار دارد. مسیر آنها در 12 ژوئن 2009 در یک کلوب شبانه و سپس در آپارتمانی در هتل پالمز به یکدیگر رسید.
به گزارش اشپیگل، خانم مایورگا‌ سال گذشته ادعا کرد که کریستین رونالدو در پنت‌هاوس خود به او تجاوز کرده است. رونالدو این اتهام را رد کرد و گفت که این کار با رضایت طرفین انجام شده است. چندماه بعد، وکلای طرفین به نمایندگی از موکلانشان به توافقنامه‌ای غیررسمی رسیدند که نتیجه آن این بود که کریستین رونالدو مبلغ 375‌هزار دلار به مایورگا به‌عنوان حق‌السکوت بدهد. وکیل خانم مایورگا، از طرف موکلش تعهدی را امضا کرد که هیچگاه در مورد این اتهامات صحبت نکند.
حالا، پس از 9سال، مایورگا دیگر نسبت به این توافقنامه، احساس تعهد نمی‌کند. در اشپیگل، او به‌طور کامل در مورد دلایلش صحبت می‌کند و می‌گوید که رونالدو چگونه او را مورد تجاوز قرار داده و او همچنان از ‌سال 2009 از عواقب این تجاوز، رنج می‌کشد: «من همواره او را سرزنش می‌کنم و خودم را نیز به خاطر امضای آن توافقنامه سرزنش می‌کنم.»
حالا خانم مایورگا شکایت خود را علنی کرده و وکیل جدیدش، لسلی مارک استووال، شکایتی را علیه رونالدو تنظیم کرده است.
آقای لسلی مارک استووال 65ساله، سابقه وکالت 30ساله در لاس‌وگاس را دارد. او ماه‌هاست که روی این پرونده کار می‌کند. او معتقد است: «ادعای ما این است که توافقنامه سکوت، بی‌اعتبار است؛ چراکه کاترین به خاطر آسیب‌های روانی ناشی از تجاوز، صلاحیت امضای توافق را نداشته است و همین امر، این توافقنامه را بی‌اعتبار می‌کند.» آقای استووال ادعا می‌کند که وکلای رونالدو به خوبی از وضع روحی کاترین آگاهی دارند: «استراتژی آنها این بوده که از وضع روحی کاترین سوءاستفاده کنند و این در ایمیل‌هایی که بین وکلای رونالدو با کاترین ردوبدل شده، به خوبی قابل مشاهده است.»
استووال، خانم کاترین مایورگا را در آوریل‌ سال‌جاری پیش روانشناس می‌برد و آن روانشناس تشخیص می‌دهد که او از اختلال پس از سانحه و افسردگی رنج می‌برد که به گفته او، «نتیجه مستقیم و منحصربه‌فرد تجاوز جنسی آقای رونالدو است.»
داستان شبی که گفته می‌شود تجاوز در آن شب صورت گرفته، از کلوب شبانه پالمز کازینو ریزورت آغاز شده است. رونالدو به همراه پسرعمو و دوستش در تعطیلات به سر می‌برده است. آن زمان او از منچستریونایتد به رئال‌مادرید رفته بود و قراردادی به مبلغ 94‌میلیون یورو بسته بود. کاترین مایورگا به همراه دوستش بیرون بودند. او به اشپیگل می‌گوید که ناگهان یک‌نفر دست او را گرفت. او رونالدو بود: «او به سمت من آمد و دست مرا گرفت و انگار می‌گفت که تو! با من بیا!»
کاترین واکنشی نشان نمی‌دهد و همین موضوع باعث خنده رونالدو می‌شود. سپس رونالدو به کاترین نوشیدنی تعارف می‌کند و او را به همراهانش معرفی می‌کند. آنها کمی با هم حرف می‌زنند و سپس رونالدو درخواست شماره تلفن او را می‌کند: «من شماره‌ام را به او دادم و او رفت و من هم با خودم گفتم، خب هیچ مشکلی نیست.»
کاترین می‌گوید که کمی بعد پیامی از رونالدو دریافت کرد و به همراه دوستش برای دیدن رونالدو و همراهانش به لابی هتل پالمز رفتند. این اتفاق قبل از این بوده که کاترین با رونالدو به آپارتمان رونالدو بروند. کاترین می‌گوید که بقیه به جکوزی رفتند و رونالدو من را به آپارتمانش برد و ناگهان شروع کرد به گفتن پیشنهادات رابطه جنسی. من در این فکر بودم که دارد شوخی می‌کند، اما او مرا محکم گرفت و به زور به من تجاوز کرد.
روز بعد، کاترین به پلیس زنگ می‌زند و برای انجام آزمایش به پزشکی قانونی می‌رود. او ابتدا به پلیس نمی‌گوید که رونالدو به او تجاوز کرده. او با یک وکیل مشورت می‌کند و آن وکیل به او می‌گوید که موضوع را علنی نکند. کاترین می‌گوید: «اما من نمی‌خواستم همین‌طور دست روی دست بگذارم و کاری نکنم. می‌خواستم درسی به رونالدو بدهم و او را ادب کنم.»


تعداد بازدید :  492