شماره ۱۵۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
همکاری خوشایند داوطلبان هلال‌احمر و عیاران
داوطلبان در گود زورخانه افتادگی می‌آموزند

 براي كار خير و درست قيد مكان و زمان معنا ندارد. به همين دليل جمعي از داوطلبان هلال‌احمر شهر اراك زورخانه شهر را به محلي براي فعاليت‌هاي بشردوستانه تبديل كرده‌اند. «تيمور همتي» رئيس هيأت كشتي پهلواني و ورزش باستاني استان مركزي با بيان اينكه ورزش باستاني و جمعيت هلال‌احمر وجوه مشترك بسياري دارند كه مي‌تواند در يك راستا قرار گيرند توضيح مي‌دهد: «وقتي سابقه تاريخي هلال‌احمر را بررسي مي‌كنيم همگي فعاليت‌هاي درخشان خدمت به بشر است. از طرفي وقتي تاريخ ورزش باستاني را ورق مي‌زنيم مي‌بينیم كه عياران و پهلوانان به‌عنوان معتمدان مردم نقش داشتند و كارهاي بزرگي براي خدمت به مردم كرده‌اند. نمونه فراموش نشدني‌اش فعاليت‌هاي جهان پهلوان تختي در زلزله بوئين زهرا بود. به همين دليل از كنار هم قرار گرفتن اينها مي‌تواند اتفاق خوشايندي رقم بخورد.»
همتي مي‌گويد: «در اين زورخانه جمعي از داوطلبان دور هم جمع مي‌شوند و براي نيازمندان فعاليت مي‌كنند. هنگام وقوع زلزله كرمانشاه كمك‌هاي زيادي در اين زورخانه جمع شد و در اختيار هلال‌احمر قرار گرفت. به گونه‌اي كه اينجا تبديل به پايگاه جمعیت شد. ورزشكاران براي رفع گرفتاري مردم از اعتبارشان مايه مي‌گذارند. جهيزيه براي نوعروسان تهيه مي‌كنند و هر كار نوعدوستانه‌اي از عهده‌شان برآيد انجام مي‌دهند.»
«عباس جولايي» داوطلب هلال‌احمر و مرشد زورخانه مي‌گويد: «در گود زورخانه افتادگي را ياد مي‌گيريم و راه درست زندگي را از پهلوانان مي‌آموزيم. اينها موضوعاتي است كه بايد در عمل هم اثبات شود و چه عرصه‌اي بهتر از جمعيت هلال‌احمر مي‌توان يافت. هيچ‌وقت لذت اجراي برنامه زورخانه‌اي را براي معلولان و سالمندان فراموش نمي‌كنم. آن بچه‌ها آنقدر خوشحال شده بودند كه هرازگاهي از ما مي‌خواهند به آسايشگاهشان برويم و برايشان برنامه اجرا كنيم.» جولايي مي‌افزايد: «اين سعادت بسيار بزرگي است كه بنده به‌عنوان يك باستاني كار عضو جمعيت هلال‌احمر هستم. جمعيت هلال‌احمر و ورزش زورخانه‌اي در جايگاه يكساني قرار دارند كه مي‌توانند در يك قالب فعاليت‌هاي گسترده‌اي را انجام دهند. ما اين زورخانه را پايگاه هلال‌احمر كرده‌ايم تا نشان دهيم فعاليت‌هاي صلح جويانه هيچ مرز و محدوده‌اي ندارد.» مرشد زورخانه شهر اراك با بيان اينكه در جامعه افراد زيادي نيازمند ياري هستند و هلال‌احمر تنها ارگاني است كه حتي در نقاط دورافتاده فعاليت‌هاي حمايتي‌اش را انجام مي‌دهد مي‌گويد: «بايد از فعاليت‌هايي كه براي مردم خير به همراه دارد حمايت كنيم. چون اين تنها راهي است كه مي‌توانيم فقر را ريشه‌كن كنيم. اگر تمام مردم پشتوانه هلال‌احمر شوند و اين سازمان را در رسيدن به اهدافش ياري كنند اتفاقات بسيار خوبي رخ خواهد داد. امروز هلال‌احمر كاروان‌هاي جهادي و نيكوكاري را به مناطق محروم مي‌برد تا مشكلات مردم را حل كند.»

 


تعداد بازدید :  594