شماره ۱۵۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
سعید روستایی در متن جنجالی دیگر
قلدربازی‌های آقای کارگردان!

شهروند| سعید روستایی که بعد از پدیده شدن در جشنواره دو سال پیش، تقریبا هر چند وقت یک‌بار یک حاشیه پردامنه را کلید زده، این روزها درگیر جنجالی دیگر شده. جنجالی که فضای پرتنشی را بر جدیدترین فیلمش حاکم ساخته است.

از همان روزی که ابد و یک روز پدیده سال شد و بعد هم گیشه‌ها را آتش زد، دردسرهای سعید روستایی نیز آغاز شد. کارگردانی که یک شبه ره صد ساله رفت و با نخستین فیلمش به جایگاهی رسید که خیلی‌ها با 10فیلم هم به آن حوالی نمی‌رسند. روستایی به‌یک‌باره خود را در موقعیتی دید که همه حرف‌هایش زیر ذره‌بین می‌روند و در بیشتر موارد جنجالی می‌شوند. ماجرایی که خیلی زود تبعاتی هم برای او به بار آورد و میان او را با سعید ملکان شکرآب کرد. تهیه‌کننده‌ای که جسورانه کلیدی‌ترین نقش را در کشف کارگردانی به‌نام سعید روستایی ایفا کرده بود و گرنه همین امروز هم سعید بچه بااستعدادی بود که فیلمنامه به بغل از این دفتر به آن یکی دفتر می‌رفت و  به دنبال تهیه‌کننده‌ای برای فیلم ابد و یک روز می‌گشت.
بعد از آن سعید یک‌بار در میان صحبت‌هایش درباره دستیاران کارگردان سوژه شد و یک‌بار دیگر هم همین دیروز. ماجرای اول را این جملات کلید زد: دستيار کارگردان تفکر ندارد و ته هنر دستيار بستن خيابان است و از يک دستيار کارگردان خوب درنمي‌آيد. جملاتی برخورنده که موجب شد دستیاران از جمله دانش اقباشاوی واکنش نشان دهد و به او یادآوری کند که «تو اول پلان‌بندي ياد بگير.» و مازیار میری هم با زیر سوال بردن سعید روستایی وارد گروه ضد روستایی شد. ماجرایی که باعث شد گرفتن پروانه فیلم دوم روستایی مدت‌ها طول بکشد که در نهایت با یاری سیدجمال ساداتیان ختم به‌خیر شد.
اما همین هم باعث نشد تا بین روستایی و ساداتیان درگیری پیش نیاید. بعد از این‌که یکی از کانال‌های ماهواره‌ای تصاویری از پشت‌صحنه فیلم متری شش‌ونیم را به‌عنوان اعتراض خیابانی نشان داد و ساداتیان هم برای جمع کردن ماجرا آمد و گفت :«در این فیلم 7 هزار هنرور داریم که تا الان 3 هزار هنرور جلوی دوربین رفته‌اند»، معلوم نیست این ماجرا چرا به سعید روستایی برخورده. حالا رسانه‌ها خبر از اطلاعیه‌ای داده‌اند که عوامل فیلم صحبت‌های ساداتیان را تکذیب کرده‌اند: خبری منتشر شده که قرار است در این فیلم 7هزار هنرور جلوی دوربین بروند. چنین خبری به هیچ‌عنوان صحت ندارد و از اساس کذب است.
ماجرایی که نشان می‌دهد شائبه‌ها در مورد اختلافات درونی سازندگان این فیلم چندان هم بی‌اساس نیست.


تعداد بازدید :  547