شماره ۱۵۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
تریبون

تصمیم نهایی ایرادات لوایح  پولشویی و پالرمو با مجمع تشخیص است
عبـــــاسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: طی بررسی‌های انجام‌شده درباره لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و کنوانسیون پالرمو، نظرات شورای نگهبان تامین شده و از نظر شورای نگهبان ایرادات برطرف شده است.
وی افزود: اما مجلس به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت توجه نکرده بود که این قسمت به مجلس اعاده شد و درنهایت مجمع تشخیص مصلحت در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد
کرد.

فعالان عرصه پولشویی مخالف CFT و FATF هستند
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:   CFTراه را برای عده‌ای که در داخل و خارج کشور در عرصه پولشویی فعالیت می‌کنند، می‌بندد، بنابراین آنها با تصویب این لایحه
مخالفند.
بخش دیگری از این مخالفان آنهایی هستند که در عرصه پولشویی و جابه‌جایی پول‌های کثیف در داخل و خارج کشور سهم قابل توجهی دارند. تصویب CFT و پیوستن به FATF راه را بر اقدامات آنها می‌بندد، بنابراین آنها به مخالفت با این لوایح روی آورده‌اند.

از صدای شکستن استخوان‌هایمان ذوق نکنیم
معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مجلس گفت: از صدای شکســــتن استخوان‌هایمان ذوق نکنیم. اگر این‌بار اصولگرایی بشکند و اصلاح‌طلبی زمینگیر شود، آن کس که امروز تبر برداشته تا به خیال خود استخوان‌هایمان را ریز کند، نه اصولی است، نه اصلاحی و نه اعتدالی، بلکه غول صنعت و تجارت است که همه ما را خاری در چشم خود می‌بیند و قصد نابودی ایران را دارد.


تعداد بازدید :  476