شماره ۱۵۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
این 4 فیلم را شنبه نیم‌بها ببینید!
مدت‌هاست که خیلی‌ها به سه‌شنبه‌های شلوغ سینما عادت کرده‌اند؛ سه‌شنبه‌هایی که بلیت‌های نیم‌بها صندلی‌های خالی سینما را پر می‌کند. حالا پردیس سینمایی کورش برای رفاه اقتصادی و ایجاد انگیزه سینمارفتن، شنبه‌ها را هم نیم‌بها اعلام کرده است.

ماجرا چیست؟
«با توجه به استقبالی که همیشه در پردیس کورش از  سوی مخاطبان وجود دارد و احترام به درخواست مخاطبان تصمیم گرفته شد، شنبه‌ها  نیز همانند سه‌شنبه‌ها نیم‌بها شود. پردیس سینمایی کورش به‌عنوان پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین پردیس سینمایی ایران وظیفه خود می‌داند تا از مخاطبانش حمایت کند. نیم‌بهاشدن شنبه‌ها نوعی حمایت و تشکر از مخاطبان همیشگی این پردیس محسوب می‌شود.» این بخشی از اطلاعیه روابط عمومی پردیس سینمایی کورش است. با این تصمیم، باید شاهد شنبه‌های شلوغ سینما در کورش باشیم.
چطور برویم؟
پردیس سینمایی کورش که بزرگترین پردیس سینمایی کشور شناخته می‌شود، در تقاطع
خیابان های ستاری شمال و پیامبر مرکزی قرار دارد. اگر قصد سفر با وسیله نقلیه شخصی به کورش را دارید، می‌توانید خود را از بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، شهیدلشگری یا شیخ فضل‌الله به بزرگراه شهید ستاری رسانده و به خیابان پیامبر مرکزی و کورش برسید. دسترسی به کورش با وسایل نقلیه عمومی به غیر از تاکسی‌هایی که از بزرگراه ستاری می‌گذرند، امکان‌پذیر نیست. برای رسیدن به کورش می‌توانید از تاکسی‌های آزادی- جنت‌آباد در پایانه تاکسیرانی شهیدنظری در میدان آزادی یا تاکسی‌های تجریش- شهرک اکباتان در میدان تجریش استفاده کنید و در بزرگراه شهید ستاری، روبه‌روی کورش از تاکسی پیاده شوید. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این پردیس سینمایی «شاهین» است که در 700متری آن قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو هم ارم سبز (اکباتان) است که 3کیلومتر با آن فاصله دارد.
چی ببینیم؟
ما در ادامه از بین فیلم‌هایی که در پردیس سینمایی کورش به نمایش گذاشته شده، 4 مورد را معرفی کرده‌ایم که جدیدند و ژانرهای متفاوتی هم دارند:  
اولین فیلم پیشنهادیِ ما «مغزهای کوچک زنگ زده» است؛ فیلمی به کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که ‌سال گذشته ساخته شده. بازیگران این فیلم نوید محمدزاده، فرید سجادی‌حسینی، فرهاد اصلانی و نازنین بیاتی‌اند. «مغزهای کوچک زنگ زده» جایزه‌های زیادی از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده: برنده سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از تماشاگران. اگر می‌خواهید درباره «مغزهای کوچک زنگ زده» بیشتر بدانید، این سطرها را بخوانید: «میگن اگه چوپان نباشه، گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن، چون مغز ندارن. هرکی که مغز نداره، به چوپان احتياج داره، یه چوپان دلسوز... چوپان حکم پدر گوسفندهارو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. این چوپانه ما همه گوسفنداشیم، اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چه کار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم.» این فیلم با 117 سالنی که در اختیار دارد، توانسته بعد از مدت‌ها رتبه نخست آمار فروش هفتگی را از «هزارپا» بگیرد و با ۱,۸۵۱,۸۵۳,۰۰۰ فروش در هفته در صدر قرار بگیرد. آمار فروش کل این فیلم هم به عدد ۳,۹۰۱,۶۵۰,۰۰۰ می‌رسد.
پیشنهاد دیگر ما «عرق سرد» است؛ فیلمی به کارگردانی سهیل بیرقی و تهیه‌کنندگی مهدی داوری. بازیگران این فیلم باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی و هدی زین‌العابدین‌اند. «عرق سرد» هم از جشنواره فیلم فجر چند جایزه به دست آورده: برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن. این فیلم تا به‌حال  ۶۲۱,۵۰۹,۰۰۰ فروش داشته است.
«جاده قدیم» فیلم دیگری است که می‌توانید روز شنبه نیم‌بها آن را در پردیس کورش ببینید. منیژه حکمت با بازیگرانی مثل مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان‌بخش، هدی زین‌العابدین، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی و پرویز پورحسینی اثری ساخته که خلاصه‌اش این است: «در شب‌ سال نو مینو به خانه بازنمی‌گردد...». فروش هفتگی این فیلم به عدد ۱۱۹,۶۴۱,۰۰۰ و فروش کل آن به ۲۵۴,۰۸۹,۰۰۰ رسیده است.
«لس‌آنجلس تهران» جدیدترین اثری است که اکران خود را از روز گذشته آغاز کرده. پردیس کورش فیلم تینا پاکروان را از 11 صبح تا 12شب نمایش می‌دهد. درباره این فیلم آمده: «با کلمات زیر جمله بسازید: (دو نمره) موسیوی فرانسوی، تابلوی نقاشی، استندآپ کمدی، اینستاگرام، فحش رکیک، ‌هاهاها، پیرزن موتورسوارِ تک‌چرخ‌زن،  خونه مادربزرگه» پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدانبخش، زهیر یاری، بانیپال شومون، برایان للی، امی گواورا و جسی ننسی بازیگران این فیلم‌اند.


تعداد بازدید :  169