شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
اسيدپاشي رمانتيك در شرق پايتخت

شهروند| پسری که برای جلب توجه دختر مورد علاقه‌اش نقشه اسیدپاشی روی خودش را طراحی و اجرا کرده بود، به همراه دو تن دیگر از همدستانش دستگیر شد.
ساعت 17 سوم آذرماه پلیس در جریان یک اسیدپاشی در خیابان 32/6 نیروی هوایی قرار گرفت. با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو سرنشین یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 سبزرنگ قصد اسیدپاشی روی صورت دختر 20ساله‌ای را داشته‌اند که جوانی به‌نام سعید 24ساله خودش را در زمان اسیدپاشی، حائل فرد اسیدپاش و این دختر قرار داده و باعث شده تا اسید روی پشت لباس خودش ریخته شود و شهروندان نیز با اطلاع از موضوع بلافاصله دخالت کرده و توانستند یکی از متهمان را حین فرار محاصره کنند. دو نفر از شاهدان صحنه اسیدپاشی که از نیروهای بسیج منطقه نیروی هوایی هستند، با مشاهده صحنه اسیدپاشی اقدام به تعقیب فرد اسیدپاش کردند و زمانی که پسر جوان قصد داشت تا سوار موتورسیکلت شود و به همراه همدست خود پا به فرار بگذارد، در یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری راننده موتورسیکلت شدند.
یکی از این افراد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «ساعت 16:50 سوم آذرماه درحال عبور از خیابان بودم. سرنشین یک موتورسیکلت از موتور پیاده شد و به سمت دختر 20ساله‌ای اسید پاشید. در این زمان پسر جوانی که در نزدیکی این دختر حضور داشت خودش را حائل قرار داد و باعث شد تا اسید به پشت کمر خودش بریزد. راکب و سرنشین موتورسیکلت درحال متواری شدن از محل بودند که دوست همراهم با لگد ضربه‌ای به پشت موتور آنها زد که هر دو نفرشان به زمین خوردند. آنها قصد داشتند تا به صورت پیاده از محل متواری شوند که توانستیم یکی از آنها را در خیابان 32/6 دستگیر کنیم».
حسین و سعید به کلانتری 128 تهران نو جهت آغاز تحقیقات منتقل شدند. حسین در اظهاراتش عنوان کرد که سعید که اسید روی لباس‌های او پاشیده شده، در حقیقت همدست آنها و درواقع طراح صحنه اسیدپاشی است.
حسین در اعترافات خود ضمن معرفی عامل اسیدپاشی به نام کامران، به مأموران گفت: «حدودا چند روز پیش به همراه سعید و کامران در داخل پارک نشسته بودیم که سعید ادعا کرد به دختری علاقه‌مند شده و می‌خواهد کاری کند که این دختر نیز به وی علاقه‌مند شود. به این بهانه، سعید به من و کامران پیشنهاد داد که «شما بیایید به سمت او اسید بپاشید البته به شکلی که اسید روی او نریزد تا او پس از مشاهده پاشیده شدن اسید روی من، به من علاقه‌مند شود» .
با توجه به اعتراف «حسین» درخصوص نقش سعید در اسیدپاشی، وی نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهارات حسین را تأیید کرد.
با آغاز تحقیقات از متهمان، سعید با تأیید اظهارات حسین در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «حدودا 6 ماه است که با حسین و کامران دوست شده‌ام اما از حدود 2 روز پیش بود که تصمیم به این کار گرفتم تا صحنه‌سازی کرده، به شکلی که دوستانم اسید را روی من پاشیده تا دختر جوانی که مدتی است به او علاقه‌مند شده‌ام، با دیدن این صحنه به من علاقه‌مند شود».
سعید در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «درباره این موضوع با دوستانم صحبت کردم و پس از اصرارهای من، آنها قبول کردند تا این کار را به خاطر من انجام دهند. قرار شد کامران اسید را بپاشد و من جلوی اسیدپاشی او را بگیرم و پس از آن کامران و حسین فرار کنند و من در محل بمانم. با یکدیگر قرار گذاشتیم که کامران و حسین ابتدا برای این دخترخانم ایجاد مزاحمت کرده و من به بهانه ایجاد مزاحمت، آنها را از محل رد کنم و آنها از محل دور شده اما دوباره برگردند و این‌بار اقدام به اسیدپاشی کنند. در این زمان من مانع از پاشیده شدن اسید روی صورت و بدن این دختر جوان بشوم تا بتوانم با این ظاهرسازی دل وی را به‌دست آورم» .
با شناسایی کامران 19ساله به‌عنوان عامل اصلی اسیدپاشی، کارآگاهان اداره شانزدهم خود را به مخفیگاه وی در خانه یکی از بستگانش در میدان خراسان – انتهای خیابان 17 شهریور رساندند و او را ساعت 06:15 چهارم آذرماه دستگیر کردند. کامران نیز در همان تحقیقات اولیه اظهارات حسین و سعید را درخصوص انگیزه واقعی اسیدپاشی و نقش خود در پاشیدن اسید تأیید کرد.
با توجه به اعترافات هر سه متهم پرونده، این 3 پسر جوان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.
سرهنگ محمدیان در پایان این خبر با اشاره به برخی خبرها و شایعات مطرح‌شده درخصوص وقوع اسیدپاشی در مناطق مختلف شهر تهران نیز گفت: «خوشبختانه در طول 5ماهه گذشته هیچ‌گونه وقوع اسیدپاشی در سطح شهر تهران بزرگ وجود نداشته است و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص یک بازی روانی برای ایجاد نگرانی در میان شهروندان عزیز تهرانی بوده است و تأکید می‌کنم که هیچ پرونده اسیدپاشی که منجر به شناسایی متهمان و دستگیری آنها شده باشد، در سطح شهر تهران بزرگ و به صورت تخصصی در پلیس آگاهی تهران بزرگ به‌عنوان پلیس تخصصی رسیدگی‌کننده به این جرم وجود ندارد».


تعداد بازدید :  145