شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
سیاست مجازی
تمدید مذاکرات تا رفع خشونت علیه زنان

1-  سایت ایران هسته‌ای نزدیک به سعید جلیلی، روز گذشته در گزارش ویژه خود، نسبت به تمدید مذاکرات واکنش نشان داد و در بخشی از این گزارش این سوال را طرح کرده است: «آیا توافق موقت جدیدی انجام شده است؟ اگر توافق موقت جدیدی انجام شده باشد، در ازای ماهانه 700‌میلیون دلار پرداختی از سوی آمریکا، ایران چه امتیازی واگذار کرده است.»  این گزارش در ادامه اینگونه گمانه‌زنی کرده است: «گفته می‌شود که ممکن است ایران از دست رفتن بخشی از ذخیره اورانیوم 5‌درصد خود را که حدود 8300 کیلوگرم است، پذیرفته باشد.»
2-  شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده روز گذشته به مناسبت 25 نوامبر روز جهانی محو خشونت علیه زنان، در صفحه شخصی‌اش در توییتر مطالبی را در پاسداشت کرامت زنان منتشر کرد. مولاوردی نوشت: ‌« بیست و پنجم نوامبر، روز جهانی محو خشونت علیه زنان، فرصتی است برای تصحیح باورهای نادرست و ترویج ضرورت پاسداشت کرامت انسانی زنان. محو خشونت علیه زنان و تأمین امنیت آنان می‌تواند با عزمی ملی و ترویج مسئولیت‌پذیری همگانی، آرمانی دور از دسترس نباشد. برای رسیدن به مقصد مطلوب و توقف چرخه خشونت‌بار کنونی، باید گام‌های محکم‌تر و مؤثرتری برداشته شود.»
3- روح‌الله جمعه‌ای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: «درست است که مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسید،‌ درست است که مذاکرات باز هم تمدید شد، درست است که هنوز تحریم‌ها کاملا برداشته نشده، اما این‌بار دیگر سخن از گزینه‌های روی میز نبود، این‌بار ایران با سلاح روز، خواب از چشم حاکم صهیونیستی و شاهان ارتجاع ربود؛ این‌بار ایران وسط بود و قدرت‌های جهانی دو سویش و این‌بار کسی بهانه نداشت تا به دروغ دنیا را  از ایران بهراساند.  به امید پیروزی‌های بیشتر.»

 


تعداد بازدید :  178