شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر کشور: برنامه‌ای برای تغییر استانداران وجود ندارد
وزیر کشور درباره تغییر استانداران گفت: چنین چیزی شایعه است و تغییر استانداران در کشور وجود ندارد. به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی، خاطرنشان کرد: منابع مالی از عناصر سرمایه‌گذاری و توسعه استان‌هاست و استان‌ها در توازن و تعادل مناسبی به سر نمی‌برند و از لحاظ توسعه‌ای عقب‌مانده هستند که باید گام‌های بلندتری در جهت توسعه آنها برداشته شود. وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که اختصاص بودجه به استان‌ها دچار مشکل است و اختصاص منابع نبوده گفت: این موضوع را قبول داریم نه می‌خواهیم منطق اختصاصی تخصیص منابع را نادیده بگیریم و نه ظرفیت و توانمندی نادیده گرفته شود. رحمانی‌فضلی تصریح کرد:  دولت باید مبتنی بر تخصیص منابع و ظرفیت توانمندی استان‌ها به مناطق کمتر توسعه‌یافته اهتمام کند.

رئیس مجلس: تمدید مذاکرات را اقدام عاقلانه‌ای می‌دانم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من اقدام اخیر در مذاکرات را که باعث تمدید آن شد، اقدامی عاقلانه می‌دانم چرا که مذاکرات سیاسی هنوز همه ابعادش روشن نشده و اختلاف نظر وجود دارد و باید زمان داد تا بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر دیروز در جمع بسیجیان مجلس شورای اسلامی گفت: در مسأله هسته‌ای که این روزها از فصلی از آن عبور کرده‌ایم، روحیه خوداتکایی جوانان بود که ما را به این‌جا رسانید؛ جوانانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شدند و توانستند تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به دست آورند.

هفتمین کارت زرد مجلس به ربیعی رسید
نمایندگان هفتمین کارت زرد مجلس نهم به دولت یازدهم را به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دادند. به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز (سه‌شنبه) خانه ملت پس از بررسی سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، از پاسخ‌های ربیعی قانع نشد و بدین ترتیب هفتمین کارت زرد مجلس نهم به دولت یازدهم، به وزیر کار رسید. پورابراهیمی در این سوال از وزیر کار پرسید: ملاک در انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی چیست؟ نمایندگان مجلس با 98 رأی موافق، 95 رأی مخالف و
11 رأی ممتنع از 219 نماینده حاضر در جلسه، اعلام کردند از پاسخ‌های ربیعی قانع نشدند و بدین ترتیب هفتمین کارت زرد مجلس به وزیر کار و رفاه اجتماعی رسید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: حمایت از کالاهای ایرانی ضروری است
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با رئیس هیأت‌مدیره، مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره شرکت تولیدی لاستیک دنا، ضرورت حمایت از چرخه‌های تولیدی و کالاهای ایرانی و تأثیر آن بر توسعه پایدار کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با تقویت صنعت کشور و ارتقای کیفیت محصولات، از ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی جلوگیری کنیم که علاوه بر ارزبری، تولید داخلی را از رونق می‌اندازد.
 به گزارش فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوآوری، افزایش کیفیت و مشارکت مردمی در امر تولید را برای ارتقای کشور در همه ابعاد مهم خواند و افزود:  باید برای جلوگیری از درجا زدن و اتلاف منابع، فرصت‌ها و افزایش هزینه‌ها در تمامی حوزه‌ها، سند و نقشه‌ای راهبردی ترسیم کنیم و روش‌های علمی پیشرفت را با تقویت تعاملات دانشگاه و صنعت، در اختیار تولید ملی و رونق اقتصادی و نهایتاً در مسیر تحقق سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی قرار دهیم.

دستگیری تیم تروریستی حمله به پاسگاه سراوان
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه از بازداشت همه عوامل تیم تروریستی‌ای که عملیات حمله به پاسگاه آسپیچ در سراوان را انجام داده بودند، خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار عبدالله عراقی، تصریح کرد: درحال حاضر در جنوب شرق، شمال غرب و بسیاری از مرزهای دیگر دارای یک امنیت پایدار هستیم .

مصطفی تاج‌زاده به مرخصی آمد
مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از زندان مرخصی گرفت.
به گزارش ایلنا، مصطفی تاج‌زاده با موافقت قاضی پرونده برای درمان پزشکی و ادامه درمان در بیمارستان از زندان مرخصی گرفت. همسر مصطفی تاج‌زاده، چندی پیش از تاری چشم و اختلالات فشار خون همسرش خبر داده بود.
گفتنی است تاج‌زاده تا کنون 4‌سال از ایام زندان خود را گذرانده است که به این ترتیب ‌سال 95 حکم وی به پایان می‌رسد.


تعداد بازدید :  333