شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
پيش‌بيني رأي اعتماد بالاي مجلس به فرهادي

گروه سیاست| حالا تندترین منتقدان وزرای پیشنهادی علوم نیز می‌خواهند به فرهادی رأی اعتماد بدهند. محمد فرهادی امروز در کفه ترازوی مجلس می‌ایستد و چنانکه انتظار می‌رود با رأی اعتماد بالایی از خانه ملت راهی ساختمان وزارت علوم در خیابان هرمزان می‌شود، ساختمانی که بیش از 3 ماه است با سرپرست اداره می‌شود و وزیر پیشین هم پس از 9 ماه صدارت با رأی عدم اعتماد مجلس روبه‌رو شد.  محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش به خبرگزاری خانه ملت گفته است:  براساس استنباط صورت‌گرفته به نظر می‌رسد دکتر فرهادی بتواند رأی بالایی در صحن علنی مجلس از آن خود کند. اما یکی از مسائلی که باعث انتقاد نمایندگان از وزیر پیشین و نیز وزرای پیشنهادی دولت بود موضوع انتصاب برخی از افراد  به گفته آنان مسأله دار در دانشگاه‌ها بوده است.  زاهدی در این‌باره و مذاکراتی که با محمد فرهادی صورت گرفته نیز گفته است: در جلسه‌ای که با آقای فرهادی داشتیم موضوعاتی همچون حضور برخی از افرادی که سابقه‌ای در فتنه هم در حوزه ستادی و هم در حوزه دانشگاه‌ها دارند،‌ همچنین بحث بورسیه‌هایی که برخی‌ها از آن سوءاستفاده سیاسی کردند و به ناحق فضاسازی را مبنی بر بورسیه غیرقانونی 3‌هزار و 700 نفر اعلام کردند که البته بعد از آن مشاهده شد که کمتر از یک صدم‌درصد تخلف صورت گرفته بود مطرح و از وزیر پیشنهادی علوم درخواست شد در صورت کسب رأی اعتماد برخورد قاطعی با کسانی که این فضاسازی را به وجود آوردند و همچنین متخلفان در این زمینه صورت گیرد. محمد فرهادی خود درباره مسائل مطرح شده در جلسه رأی اعتماد گزینه‌های پیشین وزارت علوم و مخالفت نمایندگان با برخی از چهره‌ها در این وزارتخانه به خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر این‌که رویکرد وزارت علوم در قبال فتنه 88 فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت:  درخصوص برخورد با فتنه‌، خط قرمز ما خط قرمز ولایت است.

وزیر پیشنهادی علوم همچنین درباره تمایل وزارت علوم برای ادامه همکاری با معاونان این وزارتخانه، افزود: درخصوص همکاری با معاونان در این وزارتخانه باید بگویم ما با کسانی که دانشگاهی و عالم باشند و نظام آموزشی را بشناسند همکاری
 خواهیم کرد.
وی افزود: آگاهی مدیریتی و حرکت در مسیر انقلاب و نظام و همچنین توجه به مأموریت اصلی دانشگاه ازجمله مواردی است که وزارت علوم در انتخاب معاونت جدید و همچنین ادامه همکاری با معاونان قدیمی در دستور کار خواهد داشت. در همین زمینه نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی علوم تعامل مناسبی با نمایندگان مجلس داشته است، افزود: هیأت رئیسه مجلس از آقای فرهادی برای کسب رأی اعتماد مجلس حمایت خواهد کرد. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان تصریح کرد:  کارنامه محمد فرهادی کارنامه‌ای است که علاوه بر سابقه اجرایی کارآمد، سابقه آموزشی مناسبی نیز دارد و به نظر می‌رسد آقای فرهادی سکان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری را به دست بگیرند. رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز با تأیید این مسأله به خبرگزاری خانه ملت، گفت: رأی قاطع مجلس به فرهادی وزیر پیشنهادی علوم نقطه اتصال میان مجلس، دولت و پیام روشنی برای استقرار نشاط و آرامش در دانشگاه‌ها خواهد بود. او گفته است: امروز بسیار خوشحالیم که رئیس‌جمهوری شخصیتی محبوب، با تقوا، کاردان و دارای سوابق مدیریتی درخشان در نظام جمهوری اسلامی را به مجلس معرفی کرده و شأن دولت را ارتقا داده است.


تعداد بازدید :  56