شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
رده‌بندی صوتی استادیوم‌های انگلیس
تنها صداست که می‌ماند

شهروند| تحقیقات جدید از نادرستی انگاره پرسروصدا‌تر بودن هواداران لیورپول نسبت به دوستداران سایر تیم‌هاي لیگ‌برتر حکایت دارد. کم‌تماشاگرترین بازی خانگی آستون‌ویلا در یک‌و‌نیم‌دهه اخیر، باعث شد دیلی‌میل در گزارشی به میزان سروصداهای هواداران و استادیوم‌ تیم‌های فصل جاری لیگ‌برتر اشاره کند.
منچستریونایتد، پرسروصداترین
برآیند آمار سروصدای ایجاد شده هواداران نشان می‌دهد دوستداران منچستریونایتد با ایجاد سروصدایی به حجم 167دسیبل، پرشورتر از سایر تیم‌های لیگ‌برتر به نظر می‌رسند و بعد از آنها نوبت به استوک‌سیتی، تاتنهام و وست‌بروم با 161دسیبل می‌رسد. حضور چلسی با 160دسیبل در رده سوم از استحقاق هواداران این تیم برای شنیدن عذرخواهی مورینیو بابت انتقاد از کم‌سروصدا بودن آنها حکایت می‌کند. برخلاف نظر قبلی آقای خاص، جدول سروصداها نشان می‌دهد اتفاقا حاضران همیشگی بریج بسیار هم پرسروصدا هستند. آرسنالی‌ها 159 و سیتی 157دسیبل سروصدا دارند و حضور لیورپولی‌های متعصب در رده هجدهم جدول پرسروصداها نشان می‌دهد این باشگاه پیشتازی‌اش در عرصه هواداری را هم درست مانند روزهای خوب دهه‌های گذشته از دست داده است.
استادیوم‌ها
در بخش دیگری از این آمار، سروصدای ایجاد شده از استادیوم (و نه به شکل انفرادی از سوی هواداران) مورد بررسی قرار گرفته که در این بخش هم استادیوم منچستریونایتد با ایجاد 84دسیبل سروصدا در رده اول قرار دارد. استادیوم استوک‌سیتی با یک دسیبل اختلاف در رده دوم دیده می‌شود. استمفوردبریج همراه استادیوم «KC» در رده سوم حضور دارد. پس استادیوم آبی‌های لندن برخلاف نظر مورینیو چندان هم سوت و کور نیست! استادیوم اتحاد شهر منچستر با 81 دسیبل به اندازه 2 دسیبل از بریج عقب و 3دسیبل از گودیسون پارک‌اورتون جلوست. انگار ظرف لیورپول اوضاعی بهتر از مظروفش دارد چون اگر در عرضه سروصدای هواداران، لیورپول در رده هجدهم قرار دارد، آنفیلد با 77دسیبل در رده پانزدهم استادیوم‌های پرسروصدای جزیره ایستاده است.


تعداد بازدید :  195