شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با آقای گل فوتبال ساحلی آسیا
رفقای خودمان هم به استقبالمان نیامدند!

شهروند| فوتبالیست‌های ساحلی ایران که با قهرمانی‌ سال گذشته خود در مسابقات بین‌قاره‌ای جهان نام خود را بر سر زبان‌ها انداختند، امسال بار دیگر در این رقابت‌ها شرکت کردند اما جایگاهشان به رده چهارم تنزل پیدا کرد، البته قهرمانی ساحلی‌بازان در بازی‌های ساحلی آسیا باعث شد تا آنها بار دیگر با کاپ قهرمانی به کشور بازگردند.
با اختلاف میلیمتری به بزرگان باختیم
محمد احمدزاده، آقای گل فوتبال ساحلی آسیا در تشریح دلایل نزول رده ایران در مسابقات بین‌قاره‌ای به «شهروند» می‌گوید:  «اول این را بگویم که در مسابقات بین‌قاره‌ای نیز نتیجه بدی به دست نیامد و مقابل بزرگان دنیا با اختلاف میلیمتری شکست خوردیم. فقط در بازی نخست مقابل پرتغال ضعیف بودیم که آن هم به دلیل خستگی راه بود. بیشتر در آن دیدار خواب بودیم تا این‌که بخواهیم بازی کنیم. خودمان هم دوست داشتیم حداقل به فینال این رقابت‌ها برسیم اما شرایطمان امسال از ‌سال گذشته بدتر بود و وضع خوبی نداشتیم. به هر صورت قهرمانی در بازی‌های ساحلی باعث شد، جام بین‌قاره‌ای را از یاد ببریم.»
مقایسه با فوتبال
وی همچنین می‌افزاید: «ما‌ سال گذشته قهرمان مسابقات بین‌قاره‌ای جهان شدیم و 3بار روسیه قهرمان جهان را شکست دادیم اما فقط فدراسیون فوتبال بود که در این مدت پاداش کوچکی به ما داد. وزارت ورزش هیچ توجهی به ما نداشت و حتی در مراسم تجلیل از قهرمانان اعلام کردند که رقابت‌هایی که ما در آن قهرمان شدیم، برای پرداخت پاداش به حساب نمی‌آید. دیدید که تیم‌ملی فوتبال ما هفته گذشته در دیدار دوستانه با کره‌جنوبی که برد و باخت در آن ارزشی ندارد، وقتی حریفش را شکست داد، بازیکنانش پاداش 4میلیونی گرفتند یا این‌که در جام‌جهانی به آرژانتین باختند و پاداش 20‌هزار دلاری دریافت کردند. حالا شرایط ما را نگاه کنید. دیدار دوستانه با کره ارزشش بیشتر است یا قهرمانی در جام بین‌قاره‌ای؟»
ایراد به کیفیت لباس‌ها
احمدزاده با اشاره به دیگر کمبودهای فوتبال ساحلی ادامه می‌دهد:  «فوتبال ساحلی همیشه مظلوم بوده است. ما 17روز در برزیل بودیم و فقط 300دلار به ما دادند. از طرفی لباس‌هایی که در بازی‌های ساحلی آسیايی تنمان بود، باعث تمسخر سایر کشورها شده بود. آن‌قدر این لباس که از سوی کمیته المپیک تهیه شده بود، کیفیت پایینی داشت که فکر نمی‌کنم در محلات نیز بازیکنان چنین لباس‌هایی برتن کنند. گذشته از ما با این کارها آبروی کشور را می‌برند.»
هیچ‌کس به استقبالمان نیامد
ملی‌پوش فوتبال ساحلی در پایان در پاسخ به این سوال که قیاس فوتبال چمنی و ساحلی را درست می‌داند، می‌افزاید: «اصلا به فوتبال چمنی کاری نداریم. مگر والیبال نبود که وقتی چهارم جهان شد، حواله اتومبیل گرفت اما به ما یک ریال هم ندادند. حتی وقتی از مسابقات بین‌قاره‌ای بازگشتیم، یک نفر را هم در فرودگاه ندیدیم. رفقایمان هم به فرودگاه نیامده بودند تا یک خسته نباشید، بگویند. فوتبال ساحلی نیز یک رشته تیمی مثل سایر رشته‌هاست و ما هم برای مردم و این پرچم تلاش می‌کنیم.»


تعداد بازدید :  185