شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
خبر

مسجدجامعی پیشنهاد داد
اجرای طرح پیاده‌راه کتاب در خیابان انقلاب
شهروند | احمد مسجد جامعی پیشنهاد کرد که از چهارراه ولی‌عصر(عج) تا محدوده میدان انقلاب به پیاده‌راه کتاب
اختصاص یابد.
 عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: با توجه به این‌که 70‌درصد از تولید کتاب کشور در راسته خیابان انقلاب تهیه می‌شود، این بخش از خیابان انقلاب ظرفیت طرح پیاده‌راه کتاب را دارد.
مسجدجامعی همچنین به حضور مردم و شخصیت‌های مختلف در کتابفروشی‌های تهران و سایر شهرهای کشور در روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت: بر خود وظیفه می‌دانم که از اعضای شورای شهر تهران و همچنین اهالی قلم، نویسندگان و ادیبان، ناشران، پژوهشگران، علما، هنرمندان، اهالی تاریخ و فلسفه، مفاخر فرهنگی، مدیران، کار‌شناسان میراث فرهنگی و اهالی رسانه و به‌خصوص همه مردمی که روز پنجشنبه در کتابفروشی‌ها حاضر شدند تشکر و قدردانی کنم. اگرچه این تجربه نخست بود، اما با استقبال خوبی از سوی قشرهای مختلف صورت گرفت و دلگرمی را در این زمینه شکل داد.
مسجدجامعی با بیان این‌که در خیابان انقلاب، اماکن فرهنگی و دانشگاه‌های متعددی ازجمله دانشگاه تهران، هنر، آزاد، تئاترشهر مستقر است، گفت: قدیمی‌ترین انتشاراتی‌ها نیز در این خیابان مستقر هستند و با توجه به وضع دانشگاه‌ها به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی می‌توان پیاده‌راه کتاب را در خیابان انقلاب طراحی کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: چهارراه ولی‌عصر و محدوده تئاترشهر تا محدوده انقلاب و روبه‌روی دانشگاه تهران این ظرفیت را دارد که به پیاده‌‌راه کتاب تبدیل شود و ما می‌توانیم با این کار، یادگاری از شورای شهر به جای بگذاریم.

فعالیت 485 سمن محیط زیستی در کشور
مدیرکل آموزش و مشارکت‎های مردمی حفاظت محیط‌زیست از فعالیت 485 سمن محیط زیستی در کشور خبر داد.
محمد درویش گفت: هرچند تعداد این سمن‎ها به هیچ عنوان عدد مناسبی نیست اما تاکنون برای حفظ مؤلفه‎های زیست‌محیطی سهم ارزنده‎ای را از خود باقی گذاشته‎اند و در جای جای کشور اثرات آن دیده می‎شود.
درویش با اشاره به بحران خشکسالی و خشکیدگی جنگل‎های زاگرس، افزود: ان‌جی‌اوها می‎توانند نقش مهمی را در برخورد با این بحران‎ها داشته باشند. او با اشاره به سمن‎های محیط زیستی لرستان گفت: این استان به نسبت جمعیتی که دارد و میانگین کشوری، نرخ مشارکت در آن بالاست. او ادامه داد: استان‎هایی بسیار بزرگتر و با جمعیت بیشتری وجود دارند که تعداد  ان‌جی‌اوهای آنها محدود بوده و به سه، چهار مورد می‎رسد اما در لرستان 25 سمن وجود دارد.

رالی خانوادگی معلولان برگزار می‌شود
شهروند| همزمان با روز جهانی معلول و با هدف معرفي توانمندی‌هاي افراد داراي معلوليت، رالي خانوادگي توان‌يابان توسط مجتمع رعد و با همكاري فدراسيون موتورسواری و اتومبيلراني برگزار مي‌شود.
اين مسابقه كه براي گراميداشت روز جهاني معلول برگزار خواهد شد، ساعت 9صبح روز جمعه 14 آذر از پيست استاديوم آزادي آغاز و در محل ساختمان مجتمع رعد واقع در شهرك غرب خاتمه خواهد يافت. براساس اين گزارش، افراد داراي معلوليت با خودروهاي مناسب‌سازي شده شخصي (ویژه معلولان) در اين مسابقه شركت مي‌كنند و هر تيم مركب از يك‌نفر راننده و يك نفر نقشه‌خوان است. قرار است یک کلاس آموزشی برای شرکت‌کنندگان روز پنجشنبه 13آذر در مجتمع رعد برگزار ‌شود.
به نفرات برگزیده جوایز نفیسی به همراه عضویت یک‌ساله در فدراسیون اتومبیلرانی اهدا می‌شود. علاقه‌مندان براي ثبت در اين مسابقه مي‌توانند تا پايان وقت اداري روز پنجشنبه 6 آذر با شماره تلفن 88371096 روابط‌عمومي مجتمع رعد
 تماس بگیرند.

نحوه معرفی سرباز فراری‌ها اعلام شد
سازمان قضایی نیروهای مسلح نحوه معرفی سرباز فراری‌ها را اعلام کرد.
در توضیح سازمان قضایی نیروهای مسلح آمده است: بهتر است سرباز فراری خود را به یگان خدمتی معرفی کرده تا از این طریق پرونده به دادسرای نظامی ارجاع شود. اگر تمایل داشت می‌تواند ابتدا خود را به دادسرای نظامی محل خدمت معرفی کند.
در این مرجع برای سرباز پرونده‌ای تشکیل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری که معمولاً کفالت است سرباز را به یگان خدمتی جهت ادامه خدمت معرفی می‌کنند. لازم است هنگام مراجعت فردی را به‌عنوان کفیل همراه داشته باشید. کفیل می‌تواند یک کاسب با پروانه کسب و کارت شناسایی یا کارمند دولت با آخرین فیش حقوقی و کارت شناسایی باشد.


تعداد بازدید :  183