شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

زنان جویای کار طعمه‌های مرد سارق
شهروند| مرد تبهکار به بهانه استخدام زنان جویای کار طعمه‌های خود را داخل مغازه مانتوفروشی می‌کشاند و دست به کلاهبرداری و سرقت می‌زد.
28 آبان‌ماه زن جوانی با مراجعه به کلانتری 104 فلسطین به مأموران اعلام کرد که کیف دستی حاوی  پول، طلا و مدارک شناسایی‌اش در داخل یک مغازه مانتوفروشی، توسط شخصی که مدعی استخدام منشی برای دفتر محل کارش بوده، به سرقت رفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش، آگهی  استخدام منشی در دفتر وکالت واقع در محدوده میدان امام خمینی دیدم،  با شماره تلفن درج‌شده در داخل آگهی تماس گرفتم؛ بعد از صحبت کردن درخصوص شرایط کار و به توافق رسیدن، به بهانه خرید لباس فرم با مردی  که تصور می‌کردم قرار است تا برای وی کار کنم قرار ملاقات گذاشتم. به همراه این مرد به قصد خرید مانتوی فرم به میدان هفت تیر رفتیم. پس از انتخاب مانتو در داخل یکی از مغازه‌های مانتوفروشی، قصد داشتم تا برای امتحان کردن مانتو به داخل یکی از اتاق‌های پرو بروم. این مرد خواست تا   کیف دستی من را نگه دارد. اما پس از بیرون آمدن از اتاق پرو بود که دیگر او را ندیدم و متوجه شدم که کیفم را به سرقت برده است.
با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر مراجعه به یک مغازه مانتوفروشی در میدان شهدای هفتم تیر، کارآگاهان پایگاه سوم به این مغازه مراجعه کرده و در بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی تصویر متهم شدند و مالباخته نیز تصویر این مرد را مورد شناسایی قرار داد.
در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی هویت و مخفیگاه متهم تحت تعقیب پایگاه سوم پلیس آگاهی، بازپرس پرونده با تقاضای  انتشار تصویر این مرد از کسانی که موفق به شناسایی چهره متهم شدند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را  درخصوص هویت، محل سکونت یا محل‌های تردد این مرد از طریق شماره تماس 21865649 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنین از کلیه شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیایان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

ریزش مرگبار ساختمان در قاهره
10 تن بر اثر ریزش ساختمان در غرب قاهره کشته شدند.
بنابر اعلام پلیس مصر این ساختمان 8 طبقه اوایل صبح روز سه شنبه ریزش کرد که بر اثر این حادثه دست‌کم 10 تن از ساکنان آن جان خود را از دست دادند. مقامات داخلی مصر با بیان این‌که 7 نفر دیگر از ساکنان این ساختمان نیز مجروح شده‌اند اظهار داشتند: نیروهای امداد و نجات درحال جست‌وجو در میان آوارها هستند تا بازماندگان احتمالی این حادثه را نجات دهند.
یک مقام مسئول که نامی از او منتشر نشده است، گفت:  بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که ریزش این ساختمان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام ساخت آن بوده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی ریزش این ساختمان تعدادی از ساختمان‌های مجاور آن نیز تخلیه شدند.

خروج مرگبار قطار باری چین از ریل
یک قطار باری از ریل خارج شد و 2مسافر را به کام مرگ کشاند.
در این حادثه که عصر روز دوشنبه در استان «شانشی» چین اتفاق افتاد، 8 واگن این قطار باری از ریل خارج شدند که این حادثه در نهایت منجر به کشته شدن دو راننده قطار شد.
مقامات محلی استان شانشی اعلام کردند وقوع رانش زمین موجب شد این قطار از ریل خارج شود. به گزارش خبرگزاری شینهوا،‌ مسئولان راه‌آهن در استان شانشی، تیم‌های امدادونجات را به محل حادثه اعزام کردند اما عملیات کمک‌رسانی به دلیل بارش شدید باران با مشکل روبه‌رو شد.

 


تعداد بازدید :  279