شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
آژير

آماده‌باش امدادگران در 11 استان کشور
امدادگران 11 استان به دلیل بارش برف و باران در آماده‌باش به سر می‌برند. حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، با اعلام خبر آماده‌باش کلیه امدادگران در استان‌های غرب کشور، گفت: به دلیل بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور و بنا به هشدار سازمان مدیریت بحران مبنی بر وقوع حوادث، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
وی با بیان این‌که امدادگران استان‌های گیلان، غرب مازندران، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان‌شرقی و غربی و غرب استان کرمانشاه و اصفهان به حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند، گفت: با توجه به بارش شدید برف و باران در برخی از محورها، احتمال در راه ماندن خودروها وجود دارد که امدادگران آمادگی خود در این قسمت را افزایش داده‌اند. سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: از روز دوشنبه بارش برف در برخی از این استان‌ها آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
امدادرسانی به 40 خانوار گرفتار در سیل
جمعیت هلال‌احمر مازندران در آب‌گرفتگی و سیل اخیر، ۴۰ خانوار گرفتار از این حادثه را نجات داد. در پی بارش شدید باران در شهرستان‌های رامسر و تنکابن و وقوع سیل و آب‌گرفتگی در معابر و منازل این دو شهرستان غرب استان، بلافاصله امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به مناطق متأثر از آبگرفتگی اعزام شدند و نسبت به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اقدام کردند.
در جریان این عملیات امدادگران و نجاتگران موفق شدند ضمن امدادرسانی به 40 خانوار، هشت مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کنند. همچنین عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر ضمن رهاسازی 14 دستگاه خودروی گرفتار در محاصره آب، نسبت به تخلیه آب از 14 واحد منزل مسکونی اقدام کردند. براساس این گزارش، 16 تیم عملیاتی متشکل از 73 نیروی عملیاتی شامل امدادگران، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال‌احمر با استفاده از 30 دستگاه پمپ تخلیه آب، در این عملیات‌ها مشارکت داشتند.
سیل در بوشهر تریلی را با سرنشینانش برد
بارش شدید باران در بوشهر موجب به راه افتادن سیل و گرفتار شدن تعدادی خودرو ازجمله یک تریلی با 5 سرنشین در سیلاب شد.
بر اثر سیل، 120 نفر دچار سیل‌زدگی شدند که همگی توسط امدادگران سازمان امداد و نجات هلال‌احمر امدادرسانی شده و نجات یافتند.
شدت سیلاب به‌حدی بود که 2 خودروی سواری سمند و پژو 405 و یک تریلی را با 5 سرنشین با خود برد. سرنشینان تریلی بعد از 3 ساعت عملیات جست‌وجو در سیلاب، نجات داده شدند. وی همچنین از انتقال 3 نفر از 5 مصدوم سیل‌زدگی به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده خبر داد. به گفته درخشان، 10 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

قرارداد عجیب یک پزشک در امداد جاده‌ای
یک پزشک برای کسب درآمد بیشتر قرارداد عجیب، غیراخلاقی و غیرقانونی با واحدهای امدادی جاده بسته بود.
مرتضی خدایی رئیس شعبه ۵۴ تعزیرات حکومتی استان تهران درباره یکی از پرونده‌های در حال رسیدگی در این شعبه اظهار داشت:  این پرونده مربوط به تخلف یکی از پزشکان است که با واحدهای امداد جاده‌ای قرارداد بسته بود.
به گزارش مهر، وی با بیان این‌که اقدام این پزشک بسیار ناشایست بوده است، ادامه داد:  این پزشک با برخی اورژانس‌های امداد جاده‌ای قرارداد بسته بود و هر تصادفی که رخ می‌‌داد، این واحد‌های امدادی، مجروحان حوادث را به کیلومتر‌ها دورتر منتقل می‌کردند تا فقط به پزشک موردنظر برسانند. به‌عنوان مثال وقتی تصادفی در مرزن‌آباد رخ می‌داد، این واحد‌ها مجروح را به کیلومترها دورتر می‌رساندند تا به این پزشک برسند.

یک مسجد در بندر امام‌خمینی طعمه آتش شد
مسجد امام علی ابن‌ابیطالب «ع» شهرک شهید صباغان بندر امام‌خمینی «س»، به دلیل اتصال برق در آتش سوخت.
بنابر اعلام کار‌شناسان آتش‌نشانی بندر امام، علت حریق که دیروز به وقوع پیوسته  اتصال سیم‌های برق اعلام شده است.
مسجد امام علی «ع» شهرک صباغان که از مصالح چوب و پشم شیشه بود، به‌رغم حضور به‌موقع آتش‌نشانان به صورت کامل از بین رفت.
در این حادثه که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت، خانه خادم این مسجد نیز دچار آتش‌سوزی شد. حسین عبیداوی، مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بندر امام که به همراه رفیعی بخشدار و مأموران انتظامی در محل حضور داشت به خبرنگار ایلنا گفت: از خیرین و سایر نهاد‌ها و ارگان‌های منطقه تقاضا می‌کنیم، به منظور جبران خسارات وارده، و همچنین جلوگیری از تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این مسجد، در بازسازی آن همیاری داشته باشند.


تعداد بازدید :  244