شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
پیام شهروند‌‌‌‌‌‌
سامانه پیام کوتاه : 3000097

نرخ دلار به علت تحريم از 1200تومان به بالا افزايش يافت، حال توافق هسته‌اي وين انجام شد، چرا نرخ دلار بالاي 1500تومان و حتي بالاي 2هزار و 3هزار تومان است؟!
بالاخره يك دستاورد توافق وين باید افزايش ارزش پول ملي باشد.
شهروند: اولا كه هنوز توافق نهايي حاصل نشده است، بعد هم دوست عزيز حال خراب اقتصاد فقط به دليل اعمال تحريم نبود. مي‌دانيد كه خراب كردن اقتصاد يك كشور به سرعت امكان‌پذير است اما جبران عقب‌افتادگي‌ها و سامان دادن به آن فرآيندي سخت و زمانبر است.
با سلام: بنده دبير دبيرستان‌هاي شهرستان جلفا هستم. 27 آبان‌ماه ساعت 13 بعد از تعطيلي دبيرستان نظامي هاديشهر پسرم مقابل مدرسه توسط يك جوان با ماشين 206 به همراه دانش‌آموز ديگري زير گرفته مي‌شود كه متاسفانه موجب شكسته شدن پاي چپش از سه ناحيه شده و پاي راستش نيز دچار عارضه دررفتگي و التهاب شده، با اعزامش به تبريز تحت عمل قرار گرفته و پايش گچ گرفته شده است. تألم اين حادثه براي ما به جهت بي‌تفاوتي مسئولان آموزش و پرورش غيرقابل تحمل مي‌شود كه غير از مديرشان هيچ مسئولي جوياي احوالش نشده.
شهروند: باز هم خدا را شكر كه مدير مدرسه جوياي احوالش شد. براي فرزند عزيزتان آرزوي سلامتي داريم و براي مسئولان محترم در همه سطوح آرزوي احساس مسئوليت!
الان يعني مذاكرات چه شد. اين نتيجه خوب بود يا بد. چند وقت ديگر بايد منتظر تعيين تكليف باشيم؟
شهروند: واقعيت اين است كه مسير كلي مذاكرات رو به جلو و پيشرفت است و طرفين بر سر اصول كلي توافق دارند اما بدانيد كه اين پرونده ابعاد بسيار پيچيده‌اي دارد كه گره‌گشايي از آن كار ساده‌اي نيست.
دستاورد اين دور از مذاكرات چه بود. واقعا با زمان قبل كه تيم قبلي مي‌رفت چه تفاوتي كرد؟
شهروند: بزرگترين دستاورد اين مذاكرات اين بود كه ايران نشان داد به زبان تدبير و ديپلماسي هم مسلط است و قادر خواهد بود در سخت‌ترين مذاكرات به گونه‌اي وارد شود كه طرف‌هاي مقابل نتوانند هرچه مي‌خواهند انجام دهند و بگويند. بله مي‌شد رفت به مذاكرات و حرف‌هاي كليشه‌اي زد اما آن ديگر مذاكره و ديپلماسي نبود. و اما در مورد تفاوت تيم مذاكره‌كننده فعلي با قبلي ضمن احترام براي عزيزان تيم قبلي بايد عرض كنم كه دستاورد تيم فعلي كاهش تحريم‌ها و فشارها بر ايران بود.
استقلال بايد مربي و بازيكنانش را عوض كند تا يك تيم درست و حسابي شود.
شهروند: هم مربي هم بازيكنان؟! حال شما يه كم تخفيف بدهيد!
اجراي پزشكان زير ميزي بگير به كجا مي‌رسد؟ نمي‌دانم زور آنها مي‌چربد يا وزير بهداشت؟!
شهروند: نبايد به موضوع از دريچه زورآزمايي نگاه كنيم. بايد قانون و البته بالاتر از آن وجدان در اين زمينه حكم كند.
خودروهاي ايراني كم بود بازار خودروهاي چيني هم رونق گرفت. هر روز يك مدل جديد از اين خودروها در خيابان‌هاي شهر مي‌بينيم. واقعا چه زماني قرار است شأن و منزلت مردم ما رعايت شود و بپذيريم بايد براي اين مردم بهترين‌ها را فراهم کرد نه بدترين‌ها را؟!
شهروند: سوال بعدي لطفا!


تعداد بازدید :  132