شماره ۱۵۰۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# عاشورا #شام_غریبان # پرسپولیس #حق_الناس

این هشتگ‌ها به خاطر سالروز شهادت امام حسین (ع) و یارانش در فضای مجازی ترند برتر و در تمام شبکه‌های اجتماعی همه چیز تحت‌تأثیر عزاداری برای شهادت امام و واقعه روز عاشورا بود. انتشار پست و ویدیو و عکس‌های گوناگون از مراسم‌های عزاداری روز عاشورا و شام‌غریبان تقریبا مهمترین موضوعی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت و هنوز هم ادامه دارد. نکته قابل تأمل توییت‌های معناداری بود که در قالب سوال مطرح می‌شد که اگر در روز عاشورا زنده بودید، به یاران امام حسین(ع) ملحق می‌شدید یا در لشگر یزید حضور داشتید؟ در همین رابطه هم هشتگ من در کدام سپاه هستم یا من در کجای سپاه حسینم؟ داغ شد. بسیاری از کاربران هم تلاش کردند توییت‌هایی مهم پیرامون پیام واقعه عاشورا منتشر کنند که با دنبال‌کردن این هشتگ‌ها می‌توانید جزییات آن را در توییتر مشاهده کنید.

پرسپولیس دوشنبه هفته گذشته بردی تاریخی در مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی به دست آورد و توانست این تیم قدرتمند قطری که تمام بازی‌های قبلی در لیگ قهرمانان آسیا را برده بود، در یک بازگشت رویایی در نیمه دوم مسابقه شکست دهد و مثل فصل گذشته به جمع چهار تیم برتر قاره آسیا صعود کند. جالب اینجاست که از دوشنبه تا سه‌شنبه هشتگ پرسپولیس در توییتر ترند برتر بود و در روزهای اخیر هم با وجود برگزاری مراسم عزاداری، باز هم پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی برای تیم خود سنگ‌تمام گذاشتند و هنوز به خاطر این برد تاریخی ابراز احساسات می‌کنند.

محمدجواد آذری‌جهرمی که مدت‌هاست ارتباط نزدیک از طریق فضای مجازی با مردم را در دستور کار خود قرار داده و درباره مسائل و پرونده‌های مهمی به مردم گزارش می‌دهد،‌ در روزهای اخیر هشتگ حق‌الناس را داغ کرده و از کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته از مردم و روند رسیدگی به پرونده‌های مختلف شفاف‌سازی داشته است. وزیر جوان روز گذشته در یک توییت بسیار مهم که مورد توجه رسانه‌ها و کاربران قرار گرفت، با افشاگری درباره یک فساد مالی نوشت: «بررسی پرونده يک کلاهبرداری ارزش افزوده به پایان رسيد. برخی از شرکت‌های ارزش افزوده در ۵ماه اخیر حدود ۲۲میلیارد تومان از مردم كلاهبرداری كرده‌اند. خواسته‌ام تا وجوه اخاذی‌شده را ظرف ۱۰روز به مشترکین بازگردانند و پرونده برای سیر قضائی به دادستانی ارسال گردد» وزیر برای این توییت جنجالی هشتگ حق‌الناس را هم استفاده کرد تا این هشتگ در فضای مجازی و توییتر داغ شود.

 


تعداد بازدید :  296