شماره ۱۵۰۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
عدد روز

8 میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات غذا

8 میلیارد دلار ارز دولتی به واردات 25 قلم ماده غذایی تعلق می گیرد. غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در حوزه غذا طبق مصوبه هیات دولت به حدود ۲۵ قلم کالا در حوزه غذایی، ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد تا غذای مورد نیاز کشور از این طریق تامین می‌شود. او توضیح داد: اعتبار و سهم ارزی در حوزه غذا حدود 8 میلیارد دلار است و این اعتبار برای واردات فرآورده‌هایی چون روغن، برنج، چای، نهاده‌های تولید لبنیات و از جمله کنجاله، علوفه و...،  نهاده‌های تولید گوشت و مرغ، سموم و... استفاده می‌شود.

1.7 درصد رشد اقتصادی در بهار امسال

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در سه ماهه نخست سال١٣٩٧ رشد محصول ناخالص داخلی با نفت ۱.۷‌درصد و محصول ناخالص داخلی بدون نفت ١.٩‌درصد شد. مرکز آمار ایران اعلام کرد محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت‌ سال 1390 در سه ماهه نخست ‌سال‌جاری به رقم 1828440‌میلیارد ریال با نفت و ١٤١١٣٨٥‌میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، درحالی‌که رقم مذکور در مدت مشابه‌ سال قبل با نفت ١٧٩٧٦٦٣‌میلیارد ریال و بدون نفت ١٣٨٤٥٨٩‌میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ١,٧‌درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ١.٩‌درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سه ماهه نخست ‌سال ١٣٩٧ دارد.

35 کیلوگرم شمش طلای قاچاق در مرز ترکیه توقیف شد

براساس اعلام گمرک ایران، ماموران گمرک مقدار ۳۵ کیلوگرم شمش طلای قاچاق را هنگام خروج از کشور توقیف کردند. به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ با هوشیاری ماموران گمرک رازی در بازرسی از خودروهای سواری خروجی به ترکیه با رصد اطلاعات محموله‌ها به یک دستگاه خودرو سواری شاسی‌بلند کاپوتاژشده مشکوک می‌شوند. ارزش این مقدار طلای توقیف‌شده که به طرز ماهرانه‌ای در سپر خودرو لندکروز جاسازی شده بود و با هوشیاری ماموران گمرک کشف شد، بیش از  140‌میلیارد ریال است.


تعداد بازدید :  260