شماره ۱۵۰۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
روایت بونو از وحشت‌زدگی پاپ

بونو، خواننده گروه مشهور U2 پس از دیدار نیم‌ساعته‌اش با پاپ فرانسیس گفت که پاپ از شنیدن خبرهای مربوط به تعرضات جنسی کشیش‌های کلیسای کاتولیک به کودکان وحشت‌زده و مبهوت است.
این ستاره موسیقی راک دیداری با پاپ انجام داده بود تا درباره سازمان ONE که خود تأسیس کرده است، صحبت کند. این سازمان قصد دارد در زمینه از میان‌بردن فقر در سراسر جهان فعالیت کند. بونو اما گفته است که موضوع سخنانش با پاپ به سرعت به موضوع تعرضات جنسی کشیش‌ها در ایرلند تغییر کرد. بونو گفته است که در این دیدار پاپ به او گفته تا چه اندازه از شنیدن این اخبار وحشت‌زده و مبهوت شده است. ماه قبل پاپ فرانسیس سفری به ایرلند داشت و در این سفر با برخی از قربانیان تعرضات جنسی دیدار کرد.
بونو در این دیدار به پاپ گفته است که مردم فکر می‌کنند کشیش‌های مجرم بیش از قربانیان مورد حمایت کلیسای واتیگان قرار گرفته‌اند. بونو البته بر این نکته نیز تأکید کرده است که پاپ را آدمی صادق یافته است که قصد دارد در این خصوص اقدامی صورت دهد. بونو می‌گوید: «معتقدم که پاپ فردی خارق‌العاده برای شرایط خاص است». این دومین‌بار است که بونو با پاپ دیدار می‌کند. نخستین‌بار او در ‌سال 1999 با پاپ ژان پل دوم دیدار کرده بود.
قرار است پاپ فرانسیس در ماه فوریه‌ سال آینده نشستی با حضور برخی دیگر از رهبران مذهبی جهان برگزار کند و قرار است در این نشست راهکار مبارزه با تعرضات جنسی در اماکن مذهبی بررسی شود.


تعداد بازدید :  205