شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
د‌یار

نوشتن ماليات حساس است مواظب باشيم
مديرکل امور مالياتي استان ايلام تأکيد کرد: بايد در نوشتن ماليات هم حق مردم و هم حق دولت را در نظر گرفت و اين کار داراي حساسيت ويژه است. آقاي اميدي در جلسه‌اي با کارکنان جديدالاستخدام اين اداره کل در سخناني با بيان اهميت ماليات و حساسيت کار در اين حوزه، گفت: کار در حوزه مالياتي به نحوي است که بايستي ضمن رعايت شئون و رضايت مردم، حقوق دولت و حکومت هم به نحو مطلوب در نظر گرفته شود که راه‌حل رسيدن به اين هدف مهم، ملاک عمل و الگو قرار دادن شرع، مقررات و ضوابط مربوطه در کار است. وي به موضوع استخدام‌هاي اخير سازمان امور مالياتي در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه از طريق اين استخدام‌ها پس از طي مراحل قانوني و در يک رقابت کاملا علمي، همکاراني مشغول به کار شده‌اند که انگيزه، سوابق علمي، تحصيلي و خدمات آنان مي‌تواند سازمان امور مالياتي کشور را در رسيدن به اهدافش (از جمله واقعي شدن ماليات‌ها) نزديکتر سازد. مديرکل امور مالياتي استان ايلام موضوع «آموزش» را از اولويت‌هاي اين اداره کل برشمرد و افزود: آموزش‌هاي عمومي، توجيهي و تخصصي بدو و ضمن خدمت از برنامه‌هاي مهمي است که بدون‌شک ارتقاي کارآيي همکاران و خدمات رساني مطلوب‌تر به مردم را در پي خواهد داشت و تلاش ما اين است که با اجراي برنامه‌هاي آموزشي، علاقه، انگيزه و دلبستگي به کار و خدمت به مردم را در همکاران تقويت و ماندگار سازيم. اميدي، «نوشتن ماليات» را داراي اهميت و حساسيت عنوان کرد و افزود: نبايد نوشتن ماليات به يک عادت و کار روزمره تبديل شود و به مرور زمان اهميت آن در نظر همکاران کم شود بلکه براي هر شخص مؤدي و هر پرونده دقت و حساسيت لازم اعمال شود. وي رعايت ادب، احترام و برخورد مناسب با مسئولان مربوطه، ارباب رجوع و مؤديان، دوري جستن از حاشيه‌ها، اولويت دادن به کار و امور محوله و رعايت شئون اسلامي در مراودات اداري به اقتضاي نوع کار مالياتي از طرف همکاران را مورد تأکيد قرار داد و تصريح کرد: به هيچ عنوان معطل کردن ارباب رجوع و به تعويق انداختن کار آنان با هر بهانه‌اي پذيرفتني نبوده و با هرگونه کم کاري و سهل‌انگاري در اين‌خصوص برخورد خواهد شد. مديرکل امور مالياتي استان ايلام با بيان اين‌که خوشبختانه با تلاش همکاران نواقص پرونده‌هاي‌ مالياتي در حوزه‌هاي مختلف درحال برطرف شدن است، همچنين آقاي مسعودي معاون درآمدهاي مالياتي اداره کل امور مالياتي استان ايلام در اين جلسه در زمينه شرح وظايف همکاران، رعايت حال ارباب‌رجوع، توجه به فرهنگ سازماني، تسلط و آشنايي همکاران به بخشنامه‌ها، قوانين و مقررات مربوطه مطالبي را بيان کرد.

مدیر کل حراست آبفاي کشور تاكيد كرد
ضرورت برنامه‌ريزي مديران آب هرمزگان براي گذراز بحران كم آبي تابستان 94
مراسم تودیع و معارفه مدير دفتر حراست و امور محرمانه شرکت آبفاي هرمزگان با حضور مهندس روحی، مدیرکل حراست و امور محرمانه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس خدادادی معاون هماهنگی مرکز حراست وزارت نیرو و تنی چند از مسئولان اداره کل حراست استان و اعضای شورای حراست‌های صنعت آب و برق استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان، در این مراسم مدیرکل حراست و امور محرمانه آبفاي کشور با اشاره به كمبود اعتبارات و چالش كم‌آبي در استان، از مديران آب استان درخصوص مديريت تابستان امسال قدرداني كرد و گفت: مديران آب بايستي از هم‌اكنون براي گذر از بحران كم‌آبي تابستان ‌سال آينده تدابيري انديشه و برنامه‌ريزي كنند.
مهندس روحی در ادامه ضمن بيان وظايف دفتر حراست، احيای فريضه امر به معروف و نهي از منكر را مهم‌ترين اين وظايف عنوان کرد. وي ضمن ابراز تاسف از مظلوميت و مهجور ماندن اين فريضه در جامعه گفت: هنر حراست جلوگيري و پيشگيري از منكرات است كه تحقق آن نيازمند حمايت و همكاري مديران سازمان است.
وي همچنين مديران حراست را به صيانت، شجاعت، اخلاق نيك و ديانت و انتقادپذيري توصيه كرد و گفت: زماني مديران حراست ما مي‌توانند تاثيرگذار باشند كه خود عامل و عمل كننده باشند. وي شناسايي افراد متعهد و متخصص را از سوي حراست سازمان‌ها بسيار مهم خواند و گفت: مديران نيز بايستي در انتصابات و انتخاب مديران خود افراد متخصص و متعهد را براي تصدي امور به كار گيرند.
روحي به آسيب‌هاي شركت‌هاي آب و فاضلاب اشاره كرد و گفت: متاسفانه بيشترين اين آسيب‌ها را در حوزه‌هاي مشتركين و ذيحسابي داريم كه نيازمند كنترل دقيق‌تري از سوي مديران دفاتر حراست است.
وی در پايان افزود: حراست‌ها باید محرم اسرار پرسنل یک مجموعه باشند تا همکاران به راحتی بتوانند دغدغه‌ها و مشکلاتشان را با این اداره
 در میان بگذارند و این اداره باید در جهت رفع مشکلات پرسنل نیز گام بردارد.


تعداد بازدید :  229