شماره ۴۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۵ آذر
صفحه را ببند
خانه به خانه

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترين توليد‌کننده آهن اسفنجي جهان
با بهره‌برداري از مدول‌ها و مگامدول‌هاي توليد آهن اسفنجي در فولاد مبارکه، ناحيه سبا و فولاد هرمزگان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان عنوان بزرگترين توليد‌کننده آهن اسفنجي جهان را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، در مجموعه مدول‌ها و مگامدول‌هاي شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ‌سال 2013 ميلادي 8 ميليون و 122 هزار تن آهن اسفنجي توليد شده که نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل 20‌درصد رشد را نشان مي‌دهد. اين در حاليست که در 7 ماهه اول ‌سال 2014ميلادي نيز مجموعه فولاد مبارکه اصفهان با 18‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل، 4ميليون و 648 هزار تن آهن اسفنجي توليد کرده است.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم‌اکنون توليد بيش از 60‌درصد آهن اسفنجي کشور را برعهده دارد و با اين ميزان توليد در شرکت فولاد مبارکه شرايطي فراهم شده است تا جمهوري اسلامي ايران با توليد
 14 ميليون و 528‌هزار تن آهن اسفنجی و رشد 4.25 درصدي در‌ سال گذشته بعد از هند به‌عنوان دومين توليد‌کننده اين محصول بين كشورهاي فولادساز جهان شناخته شود.
مدول‌هاي احيای مستقيم شش‌گانه فولاد مبارکه با ظرفيت اسمي 5.2 ميليون تن، مگامدول‌هاي احياء مستقيم شهيد خرازي فولاد مبارکه با ظرفيت 3 ميليون تن، مگامدول احيای مستقيم شهيد شهبازي سبا با ظرفيت اسمي 1.5 ميليون تن و مدول‌هاي احياء مستقيم فولاد هرمزگان با ظرفيت اسمي 1.6 ميليون تن در سال، در مجموع توانايي توليد
 11.3 ميليون تن آهن اسفنجي را دارند که انتظار مي‌رود با رسيدن به ظرفيت اسمي کامل اين واحدها، شرکت فولاد مبارکه اصفهان سهم بيش از 60 درصدي خود در توليد آهن اسفنجي و افتخار آفريني ملي را حفظ کند.

طرح آبرسانی به شهر زلزله‌زده مورموری
 مهندس بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی به شهر موموری در دست اجراست و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به این‌که در جریان حادثه زلزله اخیر این شهر تأسیسات آبرسانی این شهر دچار آسیب شد و یک حلقه چاه آب نیز به‌علت ریزش و گل‌آلود شدن از مدار خارج شد به همین منظور حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید برای جایگزینی و تأمین آب شرب این منطقه در دست اقدام قرار گرفت.
وی اظهار داشت؛ آبدهی این چاه در حدود 15 تا20لیتر در ثانیه پیش‌بینی می‌شود که برای حفر و تجهیز آن اعتباری بالغ بر 280‌میلیون ریال نیاز است که از محل اعتبارات عمرانی تأمین خواهد شد.
وی تصریح کرد که برای انتقال آب از این چاه می‌بایست خط انتقال جدیدی نیز ایجاد شود که کار اجرای آن نیز آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهر مورموری دارای بیش از 17 کیلومتر شبکه توزیع آب و یک مخزن 1000مترمکعبی است که پس از زلزله دچار آسیب شده و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.
مهندس بیرنوندی ابراز امیدواری کردکه  با مساعدت و همکاری مسئولان وضع تأمین و توزیع آب این شهر هر چه زودتر به وضع مطلوب برسد.
گفتنی است، شهر مورموری در جنوب غربی شهرستان آبدانان در استان ایلام قرار دارد که تأمین آب آن از طریق
 2 حلقه چاه با آبدهی 25 لیتر در ثانیه انجام می‌گیرد. متاسفانه در اثر زلزله اخیر این شهر تأسیسات زیربنایی آن ازجمله تأسیسات آب دچار آسیب جدی شد.


تعداد بازدید :  187