شماره ۱۵۰۲ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
معروف‌ترین دوقلوهای به‌هم چسبیده جهان! (2)
تا ابد در کنار هم

هفته گذشته نخستین بخش این مطلب را با یادی از لاله و لادن بیژنی معروف‌ترین دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی آغاز کردیم و اینک شما می‌توانید بخش دوم و پایانی داستان مشهورترین دوقلوهای به‌هم چسبیده جهان را بخوانید. یادآوری این نکته ضروری است که از هر 200‌هزار دوقلویی که در جهان به دنیا می‌آیند، تنها یک مورد ممکن است به هم چسبیده باشد که همین موضوع نادربودن این پدیده را ثابت می‌کند.
دانی و رانی گالیون
می‌توان لقب پیرترین دوقلوهای به هم چسبیده زنده دنیا را به این دو برادر داد. دانی و رانی گالیون ‌سال ۱۹۵۱ در اوهایو به دنیا آمده و از قسمت کشاله ران تا استخوان جناغ سینه به ‌هم متصل هستند. آنها با اجرای برنامه‌های نمایشی در ایالات متحده و آمریکای لاتین آن هم به مدت بیش از ۳۰‌سال به ‌قدری کسب درآمد کرده‌اند که اکنون به راحتی از عهده اداره مخارج خود و خانواده‌شان برمی‌آیند.
لوری و جورج شاپل
این دوقلوهای آمریکایی هم که مثل ورژن ایرانی‌شان از ناحیه سر به هم چسبیده‌اند، در ‌سال ۱۹۶۱ متولد شدند. آنها در یک مرکز نگهداری بیماران با اختلالات ذهنی در پنسیلوانیا بزرگ شدند اما در دهه دوم زندگی خود توانستند ثابت کنند دچار اختلال ذهنی نیستند. به این ترتیب لوری و جورج از این مرکز آزاد شدند و هم‌اکنون 50سالگی را هم رد کرده‌اند.
دیزی و وایولت هیلتون
خواهران هیلتون‌ سال ۱۹۰۸ به‌ دنیا آمدند و مادر ۱۹ساله‌شان آنها را به رئیسش که صاحب یک رستوران بود، فروخت. رئیس رستوران دیزی و وایولت را که از ناحیه لگن و مفصل ران به هم چسبیده بودند، برای منافع اقتصادی خود دور جهان می‌گرداند و با آنها نمایش اجرا می‌کرد. این دو خواهر سرانجام در‌ سال ۱۹۳۱ توانستند استقلال خود را بازیابند. آنها تا زمان مرگ‌شان در ‌سال ۱۹۶۹ در یک مغازه فروشگاه موادغذایی کار می‌کردند.
چانگ و انگ بانکر
برادرهای بانکر در ‌سال ۱۸۱۱ در سیام- تایلند امروزی- متولد شدند. کبدهای آنها به‌ هم پیوند خورده بود و با دانش پزشکی امروز به راحتی می‌شد این دو برادر را از هم جدا کرد، اما از آنجایی که عمل جراحی جداسازی در آن زمان ریسک بالایی داشت، دوقلوهای سیامی تا پایان عمر به‌هم چسبیده باقی ‌ماندند. آنها هم از راه نمایش درآمد خوبی به دست آورده و با دو خواهر ازدواج کردند.
ابی و بریتانی هنسل
وقتی ابی و بریتانی در ‌سال 1990 به دنیا آمدند، پزشکان بیمارستان مینه‌سوتا به پدر و مادر آنها گفتند فرزندان‌شان احتمالا تا صبح زنده نمی‌مانند، اما هم‌اکنون 28‌سال از آن روز می‌گذرد و دوقلوها تحصیلات کالج خود را هم پشت‌سر گذاشته‌اند. ابی و بریتانی دو قلب، دو ریه کامل، و دو مغز مجزا دارند و مانند هر جوان دیگری در دهه سوم عمر خود زندگی روزمره‌شان را سپری می‌کنند.


تعداد بازدید :  1241