شماره ۱۴۹۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
عدد روز

65 درصد سهم خرید نوشت‌افزار خارجی

محمودرضا صنعتکار، رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایران از روی خوش به خرید و مصرف نوشت‌افزار ایرانی در کشور خبر داد و گفت: سهم نوشت‌افزار ایرانی نسبت به نوشت‌افزار خارجی ۳۵ به ۶۵ درصد شده است. او اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی در حال حاضر از آمادگی صددرصدی برای تأمین نیاز کشور به این اقلام برخوردارند.

720 هزار گوشی در انبار ماند

در حالی که بنا بر اظهارات وزیر ارتباطات، ۷۲۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در انبارها توقیف یا دپو شده، تحرکات برای ترخیص خودروهای لوکس وارداتی بالا گرفته است. در حال حاضر، بازار با افزایش شدید قیمت گوشی‌های وارداتی مواجه شده و بسیاری از مردم با وجود نیاز به تعویض یا خرید تلفن همراه، امکان خرید گوشی جدید را ندارند. به گفته وزیر ارتباطات، از این 720 هزار دستگاه موبایل توقیف‌شده، 120 هزار مورد آن توقیف قضائی و 600 هزار مورد نیز در بخش گمرک است.

16.5 درصد ایرانی‌ها ساکن یک درصد اراضی هستند

هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۱۶.۵ درصد جمعیت ایران در یک درصد اراضی کشور در استان تهران ساکن هستند که این مسأله، وضعیت خاصی را در شهر تهران به وجود آورده است. او با بیان اینکه طبق گزارش ارایه‌شده، تراکم فعلی در برخی از شهرهای استان تهران ۴۰۰، ۶۰۰  یا ۷۰۰ نفر در هکتار است، گفت: در طرح‌های شهرسازی ریل‌پایه اجرایی شده در سطح جهان تراکم سکونتی افراد به بیش از ۲۰۰ نفر در هکتار نمی‌رسد، نکته‌ای که به ما نشان می‌دهد چاره‌ای جز ارتقای کیفیت زندگی افراد برای ارزش افزوده نداریم.


تعداد بازدید :  297