شماره ۱۴۹۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت:
کاری ضد انقلابی‌تر از ایجاد هراس در دل مردم نیست
سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری هیچ‌ نقطه ابهامی را باقی نگذاشت و ایشان به صراحت گفتند که امروز زمان آن نیست که کسی بخواهد پشت دولت را خالی کند متحدان آمریکا از لحاظ سیاسی در کنار آنها قرار نداشته و حتی متحدان سنتی آمریکا نیز از این کشور فاصله گرفته و نسبت به این فاصله‌گرفتن افتخار می‌کنند و این درحالی است که زمانی آنها برای اینکه در کنار آمریکا بودند، افتخار می‌کردند

شهروند| رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت سخنانی در مورد وضع داخلی کشور، تحریم‌ها و انزوای جهانی آمریکا گفت. روحانی همچنین از صبر مردم در برابر مشکلات قدردانی کرد و وعده داد که پیروزی نهایی از آن ماست. رئیس‌جمهوری بار دیگر به منتقدان خود گفت که تخریب دولت برای آنها رأی نمی‌آورد و مردم نسبت به چنین فضایی آگاهی دارند. اهم سخنان رئیس‌جمهوری را می‌خوانید.
سیاست خارجی
 ما امروز در یک جنگ روشن، در برابر متجاوزان تاریخ قرار داریم. امروز گروهی روبه‌روی ملت ایران قداره‌بندی می‌کنند که به جز چند کشور، طرفداری از لحاظ سیاسی و فکری ندارند و بدترین وضع در داخل کشور خودشان است.
 متحدان آمریکا از لحاظ سیاسی در کنار آنها قرار نداشته و حتی متحدان سنتی آمریکا نیز از این کشور فاصله گرفته و نسبت به این فاصله‌گرفتن افتخار می‌کنند و این درحالی است که زمانی آنها برای اینکه در کنار آمریکا بودند، افتخار می‌کردند.
 به جز چند کشور معدود معلوم‌الحال هیچ‌کس در کنار آمریکا قرار ندارد. آمریکا در بدترین شرایط جهانی قرار گرفته و حتی سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو، سازمان ملل متحد، سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و دادگاه کیفری بین‌المللی با سیاست‌های آمریکا موافق نیستند.
 آمریکا بدترین شرایط را در درون خود دارد. امروز ایران علیرغم اینکه با جنگ اقتصادی ناخواسته روبه‌روست و در برابر افرادی قرار گرفته که به هیچ قانون بین‌المللی احترام نمی‌گذارند، اما روحیه و ایستادگی ملت ایران به‌ویژه در این ایام که پرچم امام حسین(ع) به اهتزاز درمی‌آید، مثال‌زدنی است.
مردم و مشکلات اقتصادی
 اگر ایستادگی کرده و به مردم روحیه بدهیم، هزینه ملت را کاهش داده‌ایم، اما اگر ترس، هراس و ناامیدی ایجاد کنیم، هزینه ملت را بالا برده‌ایم و چه کاری ضدانقلابی‌تر از اینکه ما در صفحه اول روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خود، در دل مردم هراس ایجاد کنیم.
 نباید نادرست و ناعادلانه سخن گفته و حقایق را به مردم نگوییم. البته مردم در این جنگ بدون مشکل نخواهند بود، چراکه جنگ بدون کشته و مجروح نمی‌شود، اما این جنگی است که مطمئن هستیم پیروزی نهایی با ماست و دشمن را در آن شکست خواهیم داد.
 نباید اقتصاد کشور را براساس این رقم محاسبه کنیم و این به دور از عدل، کارشناسی، حق و انصاف است. متخصص، نخبه و روزنامه‌نگار و سرمقاله‌نویس ما، چرا این واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند و این درحالی است که امروز خدمات آموزش، بهداشت و درمان، آب و برق، گاز، بنزین، گازوییل و انرژی، برمبنای دلار کوچه پس‌کوچه‌های فلان خیابان محاسبه نمی‌شود.
 نباید به مردم ظلم کرده و آنها را نسبت به آینده مأیوس کنیم. عده‌ای مداوم می‌گویند که باید مشکل مردم را درک کنید و این درست است که مردم مشکل دارند و ما در جنگ اقتصادی و روانی قرار داریم، اما این دلیل نمی‌شود که حقایق را تحریف کرده و نقاط مثبت را به مردم نگوییم.
با مقایسه رشد اقتصادی در 4‌سال گذشته نسبت به 35‌سال گذشته، درمی‌یابیم که این رشد به‌طور متوسط 2برابر بوده است. صاحب‌نظران، متخصصان و صداوسیما می‌توانند این را بررسی کنند اما بحث اینجاست که اگر این‌گونه بوده، چرا واقعیات را به مردم نمی‌گوییم.
 درهمین شرایط‌ سال 97، صادرات و واردات کشور تغییر کرده و تراز تجاری ما نسبت به پارسال بهتر بوده است، اما به محض اینکه دولت این موفقیت‌ها را بازگو می‌کند، عده‌ای پیدا می‌شوند و در گوشه‌ای کل اقتصاد را بر مبنای همان یک‌درصد، محاسبه می‌کنند و این عدالت و انصاف نیست.
سیاست داخلی
 سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری هیچ‌ نقطه ابهامی را باقی نگذاشت و ایشان به صراحت گفتند که امروز زمان آن نیست که کسی بخواهد پشت دولت را خالی کند.
 تا انتخابات زمان بسیاری باقی مانده است. هیچ‌کس نباید تصور کند که تخریب دولت می‌تواند برای آنها چه در انتخابات ‌سال آینده و چه در انتخابات ‌سال 1400 رأی به وجود بیاورد و کسانی که اینگونه فکر می‌کنند، مردود این آزمایش تاریخی در ایران خواهند بود و ملت ایران راجع به آنها قضاوت خواهد کرد.
 برخی امروز ویروس بدبینی را در کشور در سخنانشان و تریبون‌ها و رسانه‌هایشان منتشر می‌کنند.


تعداد بازدید :  243