شماره ۱۴۹۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
استفاده فولکس واگن از پرینتر سه‌بعدی برای تولید قطعات

کمپانی فولکس واگن که بزرگترین‌ تولید‌کننده خودرو در جهان است، اعلام کرده راه‌هایی برای استفاده از پرینتر سه‌بعدی اچ‌پی یافته است تا با استفاده از آن بتواند برخی قطعات خودرو نظیر گیربکس را تولید کند.
این نخستین‌بار است که یک شرکت خودروسازی قصد دارد از پرینتر سه‌بعدی در خط تولید خود استفاده کند. فولکس واگن اعلام کرده قصد دارد از این روش برای تولید انبوه استفاده کند و احتمال می‌دهد که این روش بین دو تا سه‌سال دیگر کاملا مورد استفاده قرار بگیرد.
مدیر بخش تکنولوژی این شرکت گفته: «اینکه یک خودرو به‌طور کامل توسط پرینتر سه‌بعدی تولید شود، به این زودی‌ها محقق نخواهد شد اما این امکان به راحتی وجود دارد که بتوان با استفاده از پرینتر سه‌بعدی برخی قطعات خودرو را تولید کرد».
یکی از فواید استفاده از پرینتر سه‌بعدی در صنعت خودروسازی این است که می‌تواند بدون ساخت ابزار تولید بسیاری از قطعات تولید را به سرعت ساخت. شرکت فولکس واگن هم‌اکنون 90 پرینتر سه‌بعدی در کمپانی خود دارد که از این پرینترها برای ساخت برخی قطعات خاص استفاده می‌شود، اما این شرکت اعلام کرده است می‌توان از پرینتر سه‌بعدی برای ساعت قطعات بسیار حساس نظیر پیستون نیز استفاده کرد. روش کار این پرینتر این‌گونه است که هر قطعه را لایه‌لایه می‌سازد تا زمانی که همه اجزای آن کامل شوند.


تعداد بازدید :  537