شماره ۱۴۹۸ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
روزنامه‌نگاری که کاخ سفید را به لرزه درآورد

باب وودوارد پیش از هم سابقه چنین کارهایی را داشته است. زمانی که او به همراه همکاری برنشتاین گزارش تحقیقی خودشان را در خصوص فساد راچارد نیکسون در شنود کاخ سفید منتشر کرد، مدتی نگذشت که نیکسون مجبور شد از مقامش استعفا کند. حالا وودوارد بازگشته و همه آن تجربیات گرانبهایش را پی کتابی گذاشته است که انتشارش دونالد ترامپ را به دردسر انداخته است.
وودوارد که از نسل روزنامه‌نگاران قدیمی آمریکا است، در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفته یکی از مقامات کاخ سفید به او تلفن کرده و گفته همه می‌دانند که هر چه تو نوشته‌ای درست است. آن‌چه نوشته‌ای، هزاردرصد درست است.
وودوارد همچنین گفته همین آدم به صورت علنی چیزهایی می‌گوید که کاملا خلاف گفته‌هایش به من است. این نشان می‌دهد که برخی مقامات کاخ سفید  از ترس ترامپ نظرات خود را پنهان می‌کنند. وودوارد در کتاب خود تصویری آشفته و وحشتناک از کاخ سفید به خواننده می‌دهد. مکانی که هیچ کسی در آن راست نمی‌گوید و همه نگران رفتارها و تصمیم‌های رئیس‌جمهوری هستند. برای مثال وودوارد در بخشی از کتاب نوشته که گری کوهن و راب پورتر از مشاوران اقتصادی ترامپ قبل از اخراجشان از کاخ سفید برخی اسناد را از روی میز ترامپ دزدیده‌اند تا او نتواند آنها را  امضا کند. چون اگر ترامپ آن اسناد را امضا می‌کرد اقتصاد آمریکا در خطری جدی قرار می‌گرفت. البته ترامپ به شدت ادعاهای وودوارد در این کتاب را رد کرده است.

 


تعداد بازدید :  257