شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

انتخابات ریاست‌جمهوری تونس به دور دوم کشیده شد
کمپین‌های دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تونس و منابع سیاسی در این کشور اعلام کردند پس از دور نخست انتخابات که در آن بیش از 64‌درصد از رأی‌دهندگان شرکت کردند، انتخابات به سمت دور دوم پیش می‌رود که در آن «باجی قائد السبسی» و «منصف المرزوقی» با هم رقابت خواهند کرد. نتایج اولیه و غیررسمی شمارش آرا حاکی از این است که السبسی 47‌درصد از آرا و منصف المرزوقی 32‌درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.

آکسفام درخصوص قربانی شدن حق زنان افغان هشدار داد
گروه کمک‌رسانی آکسفام با اشاره به این مسأله که از‌سال 2005 تاکنون هیچ زنی در گفت‌وگوها با شبه‌نظامیان شرکت نداشته، گفت: «افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی نباید حقوق زنان را برای تضمین صلح با طالبان فدا کند.»گروه کمک‌رسانی آکسفام در این گزارش که با عنوان «پشت درهای بسته» منتشر شده است، مدعی شده نگرانی‌هایی وجود دارد که حقوق زنان در میان تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق صلح قربانی شود. مذاکرات و گفت‌وگوی صلح تاکنون غالباً پشت درهای بسته و بدون اطلاع و شرکت زنان صورت گرفته است.

موگرینی خواستار شروع دوباره مناسبات اتحادیه اروپا و روسیه شد
مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار شروعی تازه در مناسبات بین اتحادیه اروپا با روسیه شده و گفت این مهم است که ما بار دیگر یک شراکت استراتژیک با مسکو داشته باشیم. «فدریگا موگرینی»، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی «کوریر»، درخصوص شراکت دوباره اروپا با روسیه گفت این مسأله تا حد زیادی به روسیه بستگی دارد. موگرینی در ادامه گفت: من به روسیه این دلگرمی را می‌دهم که در ناتو هیچ تضادی با این کشور وجود ندارد. من همچنین به ناتو می‌گویم که روسیه را به‌عنوان یک شریک بالقوه مورد ارزیابی قرار دهد. هیچ راه برگشتی به دوران جنگ سرد وجود ندارد.


تعداد بازدید :  297