شماره ۱۴۹۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور
صفحه را ببند
جایزه امی در دستان رامین جوادی آهنگساز ایرانی
مهمترین ایرانی‌ هالیوود!

پولاد امین| روز گذشته کتاب افتخارات رامین جوادی آهنگساز ایرانی‌الاصل‌ هالیوودی با جایزه امی که بعد از بارها و بارها نامزدی در این جوایز مهم به گنجینه جوایزش اضافه شد، قطورتر شد. کارنامه‌ای که پیش از این امی یا همان اسکار تلویزیونی خودمان نیز؛ با نامزدی در اسکار و گلدن‌گلوب و البته 6بار نامزدی دریافت جایزه گرمی که یک‌بار به فرجامی خوش رسیده، به ‌قدر کافی افتخارآمیز و درخشان بود.
رامین جوادی برای ساخت موسیقی متن فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت صاحب این عنوان شد. عنوانی که می‌توان آن را مهمترین جایزه‌ دوران حرفه‌ای رامین دانست. او که پیشتر برای آهنگسازی سری‌های قبلی سریال پرطرفدار بازی تاج‌وتخت و نیز سریال محبوب وست‌ورلد نامزد دریافت جایزه بهترین آهنگساز شده بود، بالاخره برای فصل هفتم بازی تاج‌وتخت به این عنوان رسید؛ تا خامه‌ای باشد روی کیک کارنامه غبطه‌برانگیز او که مملو از آثار عظیم و درجه یک است.
رامین جوادی 43ساله که مادری آلمانی و پدری ایرانی دارد، در اوایل کارنامه‌اش بیشتر بابت ساخت موسیقی‌های مکمل، ارکستراسیون و دستیاری‌هانس زیمر در فیلم‌هایی چون بتمن آغاز می‌کند و دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه شهرت داشت؛ اما بعدتر با آهنگسازی فیلم‌های مهمی چون مرد آهنی، وارکرفت، ناگفته‌های دراکولا، برخورد تایتان‌ها، آقای بروکس و... سریال‌های محبوبی چون فرار از زندان، وست‌ورلد، بازی تاج‌وتخت، دنیای غرب، دگردیسی و... چندین و چند بازی ویدیویی روند تبدیل به یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان‌ هالیوود را با سرعتی غیرقابل باور سپری کرد.
جوادی درباره طراحی موسیقی بازی تاج‌وتخت گفته:تهیه‌کنندگان می‌خواستند یک موسیقی جهانی برای این سریال داشته باشند. از آن‌جا که ما در یک دنیای تخیلی به سر می‌بریم و شخصیت‌هایی نیز ریشه‌های قومی دارند، راه استفاده برای سازهای قومی مثل تایکو (یک نوع طبل ژاپنی) یا دودوک (بالابان) باز بود. تهیه‌کنندگان این ایده را دوست داشتند. من شخصا به جمع‌آوری سازهای قومی علاقه دارم. به‌عنوان یک گیتاریست تا زمانی ‌که سیم‌ها روی ساز باشند، می‌توانم معمولا به یک شکلی ساز را بنوازم. برای همین هم خیلی اهل نوآوری هستم.


تعداد بازدید :  763