شماره ۱۴۹۷ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور
صفحه را ببند
زنبیل

پتروشیمی‌ها مقصر گرانی آب‌های معدنی
ایسنا| محمد رزاقی، عضو هیأت‌مدیره انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: از ابتدای امسال مواد اولیه بسته‌بندی آب‌های معدنی 4 تا 5 برابر شده و این‌، بار هزینه تولیدکنندگان را افزایش داده است. این در حالی است که قیمت برای مصرف‌کننده 30 تا 35 درصد افزایش داشته، اما برای تولیدکننده این افزایش 500 درصد است.رزاقی با اشاره به اینکه آب‌های معدنی با توجه به تعریف استاندارد و علوم پزشکی باید در جای خشک، خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شود، اظهار کرد: اگر آب‌های معدنی در شرایطی غیر از این موارد نگهداری شود با توجه به اینکه  مدت عمر آب‌های بسته‌بندی شده یک سال است، قطعا دچار مشکل خواهد شد.او افزود: اگر آب‌های معدنی در معرض مستقیم نور خورشید و گرما قرار گیرد با توجه به اینکه بطری‌های نگهدارنده از مواد پلاستیکی است ممکن است واکنش نشان دهد و طعم  و بوی آب عوض شود.

مرغ در سراشیبی قیمت
ایلنا| بررسی بازار گوشت مرغ نشان می‌دهد که قیمت مرغ زنده و گوشت گرم روند نزولی روزهای گذشته خود را ادامه داده و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به ۹۰۰۰ تومان در سطح شهر کاهش یافته است، البته این قیمت هنوز ۸۰۰ تومان با نرخ مصوب فاصله دارد. مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران در این‌باره گفت: عرضه گوشت مرغ در شرایط فعلی بیش از نیاز بازار است و قیمت آن در چند روز گذشته افت قابل توجهی داشته که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده به روند نزولی خود ادامه دهد.او تصمیم شرکت پشتیبانی امور دام را در زمینه‌ عرضه گوشت یخ‌زده برای هیأت‌های عزاداری مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت ۵۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم به قیمت ۹۰۰۰ تومان به مشتری عرضه می‌شود.

هشدار به افزایش چهاربرابری هزینه آب و برق و مالیات در هتل‌ها
جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران و هتل‌آپارتمان‌های ایران با اشاره به کاهش ضریب اشغال هتل‌ها در سال‌های گذشته، گفت: یکی از دلایل اصلی این کاهش، وجود خانه مسافرها، ورود سازمان‌هایی همچون آموزش و پرورش به بحث اسکان مسافران و همچنین مکان‌هایی از این دست بوده است. باید بدانیم که پیشانی پذیرایی هر کشور هتل‌های آن هستند که وجود چنین مکان‌هایی در کنار سیاست‌های غلط می‌تواند به خدمات هتل‌ها و همچنین صنعت گردشگری کشور صدمه وارد کند. او یکی دیگر از مشکلات در هتل‌های کشور را  افزایش چشمگیر هزینه هتل‌ها دانست و ادامه داد: به عنوان مثال هزینه آب و برق چهار برابر افزایش داشته که این موضوع با توجه به اینکه در دست دولت است می‌تواند طور دیگری مدیریت شود.
حمزه زاده همچنین از در نظر گرفتن بسته حمایتی از هتل‌های کشور خبر داد و افزود: قرار شده تا در این بسته  کاهش هزینه‌های آب و برق، معافیت صددرصدی مالیاتی یا حداقل کاهش مالیات  دیده شود.

 


تعداد بازدید :  364