شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

وزیر دادگستری:10 زندانی از قطر به کشور بازمی‌گردند
وزیر دادگستری گفت: طبق توافقات قضایی که با رئیس دستگاه قضایی قطر داشتیم قرار شد 10 نفر از هموطنانمان که در کشور قطر درحال سپری کردن محکومیت خود هستند، به کشور منتقل شوند و
20 نفر از هموطنانمان که در قطر بازداشت شده‌ بودند نیز آزاد شوند. پورمحمدی در خصوص جرایم این افراد، گفت: جرایم بیشتر آنها مربوط به موادمخدر، تخلف از مقررات و ورود غیرقانونی به کشور قطر بوده است.

درخواست اوباما از عربستان برای عادی‌سازی روابط با تهران
باراک اوباما از عربستان خواست تا به عادی‌سازی روابط با تهران بپردازد. به گزارش ایسنا، ایلاف به نقل از منابع آگاه نوشت که رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با شاهزاده متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی و فرزند پادشاه عربستان نسبت به عادی‌سازی روابط ایران و عربستان طی مراحل آتی ابراز امیدواری کرد. ایلاف افزود: شاهزاده متعب که به منظور انجام سفری چند روزه در واشنگتن به سر می‌برد درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری در وین با مسئولان این کشور به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازد. این منابع افزودند که هیأت عربستانی خواسته و تمایل کاخ‌سفید را برای رسیدن به یک راه‌حل با ایران احساس کرده است. به گفته این منابع، رئیس‌جمهوری آمریکا چندین‌بار در جریان نشست با متعب با وی درباره ضرورت بازگشایی (روابط) با تهران طی دوره‌های آتی صحبت کرده است. ایلاف نوشت: به نظر می‌رسد اوباما از نزدیکی روابط امیر متعب با ملک عبدالله پادشاه عربستان برای رساندن این پیام مستقیم درباره روابط ایران و عربستان استفاده کرده است.

مبارزه با فساد اداری و پولشویی  محور جدید همکاری ایران و چین
مسئولان عالیرتبه نظارت و بازرسی ایران و چین با اشاره به حجم مناسبات دو کشور توافق کردند که از این پس همکاری‌های خود را در زمینه نظارت، بازرسی، مبارزه با فساد اداری و پولشویی گسترش دهند. «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در پکن بسر می‌برد، روز دوشنبه با
«یو چوئن شنگ» قائم‌مقام وزیر نظارت چین دیدار کرد و دو طرف درخصوص بررسی ظرفیت‌های همکاری دوجانبه پیرامون فساد اداری و چگونگی توسعه آن تبادل‌نظر کردند. سراج در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: با توجه به سوابق همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در انجمن آمبودزمانی آسیا، همکاری سازمان بازرسی و وزارت نظارت چین از این پس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیشتر خواهد شد.


تعداد بازدید :  284