شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
روي خط خبر

پایان امسال، آخرین مهلت نظام وظیفه برای تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت
شهروند| جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: خدمات به کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی، فقط تا پایان امسال ارایه می‌شود.
سردار سرتیپ ابراهیم کریمی افزود: از ‌سال آینده ارتباط این سازمان با دیگر سازمان‌ها درخصوص ارایه خدمات، الکترونیکی است و در صورت تعویض نشدن به موقع کارت‌ها تا پایان سال، افراد نمی‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.  او درباره تعویض کارت‌های قدیمی معافیت یا پایان خدمت با کارت هوشمند گفت: درخواست‌هایی که برای تعویض کارت‌های پایان خدمت تاکنون به سازمان رسیده، حدود 8‌میلیون بوده که بیشتر آنها صادر و به افراد تحویل داده شده است.  جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: تا پایان امسال همه کارت‌های قدیمی در کشور جمع‌آوری می‌شود و دیگر هیچ خدماتی به این کارت‌ها ارایه نمی‌شود.  سردار کریمی درخصوص مدت‌زمان تعویض کارت‌ها افزود: کارت‌های تعویضی در مدت یک ماه صادر و از طریق شرکت پست به منازل افراد ارسال می‌شود.
او گفت: در صورتی که برخی افراد، اطلاعات در سازمان وظیفه عمومی نداشته باشند، اصالت کارت آنان از طریق نیروی صادر‌کننده کارت استعلام می‌شود که ممکن است موجب طولانی شدن فرآیند صدور کارت شود.

انتقاد نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت از کمبود تخت بیمارستانی در بخش سوختگی و اعصاب و روان بیمارستان‌ها رغبتی برای راه‌اندازی بخش روانی ندارند
شهروند| نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که امروزه تعداد مراکز تک‌تخصصی برای بیماران روانی محدود است، گفت: متأسفانه برخی بیمارستان‌ها نسبت به راه‌اندازی تخت‌‌هایی برای بیماران اعصاب و روان رغبت زیادی ندارند زیرا این تخت‌ها درآمد زیادی برای مراکز درمانی ندارند. عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو خانه ملت، با هشدار نسبت به افزایش بیماران اعصاب و روان در کشور، افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که بیماری‌های روانی در جامعه وجود دارند و متأسفانه روند رو به گسترشی دارد. نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، درباره میزان امکانات موجود برای درمان بیماران اعصاب و روان، ادامه داد: در گذشته بخشنامه‌ای به بیمارستان‌های جنرال ابلاغ می‌شد مبنی بر آن‌که 10‌درصد تخت‌های خود را به بیماران اعصاب و روان اختصاص دهند که تعدادی از بیمارستان‌ها این اقدام را عملیاتی کردند اما برخی از مراکز درمانی از اجرای آن سر باز زدند. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که امروز تعداد مراکز تک‌تخصصی برای بیماران روانپزشکی محدود است، تصریح کرد: بدون‌شک وزارت بهداشت باید به سمتی حرکت کرده تا افزایش مراکز تک‌تخصصی بیماران روانپزشکی را در دستورکار خود قرار دهد. وی یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با سیاست‌های درست و دقیق، مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی را تشویق کند تا بخش‌هایی برای درمان بیماران روانی را راه‌اندازی کنند چراکه اغلب بخش‌های خصوصی تخت‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که درآمد بالایی برای آنها در پی دارد مانند تخت‌های مخصوص جراحی‌ها یا بیماران قلبی.

در اعتراض به خلف وعده کمک‌هزینه مسکن انجام شد:تجمع کارگران شرکت واحد مقابل ساختمان شهرداری تهران
ایلنا | صبح دیروز جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اعتراض به دریافت نکردن تسهیلات مالی که وعده داده شده بود به‌صورت بلاعوض بابت کمک‌هزینه خرید مسکن به آنها پرداخت شود در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تهران تجمع کردند.
این کارگران که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر برآورد می‌شود درخصوص علت برپایی این تجمع گفتند:  در‌سال ۸۵ هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی به اتفاق کمیته مسکن شهرداری تهران مصوب کرده بودند که از محل درآمد فروش زمین‌های مازاد شرکت واحد به کارکنان فاقد مسکن این مجموعه برای خرید مسکن به‌صورت بلاعوض کمک‌های مالی شود. به گفته این کارگران، به اعتبار این مصوبه در سال‌های ۸۶ و ۸۷ مبلغ ۷۵‌میلیارد تومان از محل فروش زمین‌های مازاد شرکت واحد برای پرداخت کمک‌های مالی بلاعوض خرید مسکن کارکنان شرکت واحد تأمین‌اعتبار شد و طبق جدولی که‌‌ همان زمان برمبنای سن و سابقه کارمندان و کارگران شرکت واحد تنظیم شده بود قرار شد تا به هر کارگر یا کارمند فاقد مسکن به ازای هرسال سابقه کار در شرکت واحد تا مبلغ ۵‌میلیون تومان به‌صورت بلاعوض کمک مالی شود. طبق ادعای تجمع‌کنندگان براساس فرمول تعیین‌شده به دو شیوه به هر یک از شاغلان فاقد مسکن شرکت واحد مبلغی بین ۱۰ تا ۲۰‌میلیون تومان تعلق می‌گرفت؛ در شیوه نخست چنانچه کارگر یا کارمند فاقد مسکن به‌صورت فردی نسبت به خرید مسکن اقدام می‌کرد این مبلغ در زمان ثبت سند خرید توسط نماینده شرکت واحد به فروشنده ملک پرداخت می‌شد و در شیوه دوم نیز پس از آن‌که فرد موردنظر در تعاونی مسکن شرکت واحد عضو می‌شد کمک هزینه موردنظر از سوی شرکت واحد در قالب بخشی از هزینه ساخت مسکن به حساب تعاونی واریز می‌شد.


تعداد بازدید :  383