شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی:اختلافات قومی و مذهبی جوامع اسلامی را به خود مشغول کرده است
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در دیدار علی بن فطیس المری، رئیس قوه قضائیه قطر، با یادآوری آیاتی از قرآن کریم که بر اتحاد مسلمانان تأکید می‌کنند، گفت: با یک‌میلیارد و 700‌میلیون جمعیت، حدود 60 کشور و منابع فراوانی که کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف دارند، می‌توانستیم قدرت اول برای تصمیم‌گیری‌ها در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم که اختلافات قومی، مذهبی و داخلی، جوامع اسلامی را به خود مشغول و در بعضی از موارد، فشل کرده است. به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اوضاع نابسامان کشورهای اسلامی، این حالت را به خاطر اختلافات دانست و گفت: نه‌تنها اصل قرآنی وحدت را فراموش کرده‌ایم، بلکه اختلافات مذهبی، مسلمانان را به جنگ با همدیگر کشاند.  آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به آرزوهای شخصیت حقیقی و حقوقی خویش برای وحدت جهان اسلام گفت: علاوه بر تلاش‌های فردی، به‌عنوان سیاست جمهوری اسلامی نیز برای وحدت مسلمانان تلاش می‌کنیم. وی با یادآوری برنامه‌های جمهوری اسلامی پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، گفت: با سیاست تنش‌زدایی این پیام را به همسایگان عربی خویش دادیم که جمهوری اسلامی به جدّ خواستار نگاه مسالمت‌آمیز در روابط آینده است.

سرلشکر جعفری:اقتدار نظامی ایران باعث تغییر رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات شد
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز در منطقه دوست و دشمن به پیروزی انقلاب اسلامی اقرار می‌کنند و این تسلیم شدن آمریکایی‌ها در برابر اقتدار نظام جمهوری اسلامی در رفتارهای سیاسی و نظامی و مذاکراتشان معلوم است. البته اگر گاهی زیاده‌روی می‌کنند به خاطر خوی استکباری آنهاست. به گزارش مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری تصریح کرد: مبنای تحولات جهانی و منطقه انقلاب اسلامی است و کانون تحولات انقلاب اسلامی ایران اسلامی است و ما قطعا وظایف بزرگتری را در این زمینه برعهده داریم. جعفری با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند تحولات جهانی باید مقطعی و زمانی انجام شود، افزود:  انقلاب اسلامی ایران انقلاب و حرکتی تدریجی به سمت ارزش‌ها و اهداف والای انقلاب اسلامی است که در همین رابطه نیز برخی مخالفان داخلی شعار توقف انقلاب را در دهه دوم سر دادند و گفتند هر روز انقلاب نمی‌کنند و انقلاب معنی ندارد، نظام اسلامی مستقر کردیم که به مردم برسیم و نباید کاری به غزه، لبنان و فلسطین داشته باشیم.  وی گفت: باید بفهمیم که تحولات جهانی که ناشی از انقلاب اسلامی است در زمان کوتاهی انجام نمی‌شود.  انقلاب اسلامی در مقطع خاصی اتفاق نمی‌افتد و مراحلی دارد.

مطهری:هر فردی در هر جایگاهی اجازه صحبت دارد
نماینده تهران، در همایش تبیین حماسه حسینی در محل دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: اصرار دارم در بیان این حرف که حصر بدون حکم قضایی برای کروبی و موسوی عادلانه نیست و در برابر حکم قانونی این دو نفر تمکین می‌کنم.   به گزارش فارس، علی مطهری خاطرنشان کرد: ما نباید از ولایت فقیه چهره‌ای بسازیم که برخلاف آزادی و دموکراسی جلوه کند و حتی خود ایشان نیز چنین روحیاتی ندارند. بنده در برابر حکم حکومتی سکوت می‌کنم اما در جاهایی که امکان اظهارنظر وجود داشته باشد حرفم را می‌زنم چراکه معتقدم هر فردی در هر جایگاهی اجازه صحبت دارد. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که اگر اعتراضات‌ سال 88 خوب مدیریت می‌شد فتنه مسأله آنچنان مهمی نبود، گفت: باید این بستر تفرقه جمع شود چراکه به صلاح انقلاب نیست. وی با بیان این‌که شاید یکی از دلایل مهم حوادث ناگوار‌ سال 88 حضور احمدی‌نژاد در جشن پیروزی انتخابات و سخنرانی وی بود، خاطرنشان کرد: مساله ‌سال 88 اعتراضی معمولی بود که به دلیل سوءمدیریت‌ها منجر به آن وقایع شد و همین سبب استمرار بیش از حد اعتراضات و حوادث ناگوار شده که به عقیده بنده عوامل مختلفی در آن حوادث ناگوار هم پیش از انتخابات و هم بعد از انتخابات نقش داشتند.  

تصویب نهایی طرح جرم سیاسی پس از بررسی قانون بودجه 94
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی طرح جرم سیاسی پس از تصویب قانون بودجه 94 در مجلس خبر داد و گفت: با تصویب نهایی طرح جرم سیاسی بلاتکلیفی در زمینه رسیدگی به این نوع جرایم و اطاله دادرسی را شاهد نخواهیم بود. به گزارش خانه ملت، حمیدرضا طباطبایی‌نائینی، با بیان اینکه نزدیک شدن به بررسی لایحه بودجه 94 در مجلس اجازه بررسی و تصویب نهایی طرح جرم سیاسی را نمی‌دهد  افزود: بررسی و تصویب این لایحه بعد از تصویب قانون بودجه در مجلس در اولویت قرار دارد. این نماینده مردم در مجلس نهم  با تاکید بر اینکه از این پس رسیدگی به جرایم سیاسی تسهیل می‌شود افزود: با تصویب نهایی لایحه مذکور در مجلس علاوه بر مسائل خشک و خاص قضایی در رسیدگی به پرونده‌های سیاسی هیات منصفه نیز در این باره نظر خواهد داد.


تعداد بازدید :  334