شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
آژیر

عملیات6 ساعته  برای مهار شعله‌های آتش در انبار چوب
آتش‌سوزی انبار چوب و تخته در خلازیل پس از 6 ساعت بدون بروز خسارت جانی مهار و خاموش شد.
در پی تماس کارگران انبار چوب و تخته با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش‌سوزی و امکان سرایت آن به اطراف، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 01:42 بامداد دیروز نیروهای عملیات ایستگاه‌های 22، 35، 81، 12، 38، 47 و گروه نجات 6 را به‌همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی و 5 تانکر آب به بزرگراه سعیدی، منطقه خلازیل، كوچه پاییزان اعزام كرد.
مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی که برای کنترل و نظارت بر عملیات آتش‌نشانان در محل حادثه حضور داشت دراین‌باره گفت: در محل حادثه انباری به مساحت 3 هزار مترمربع مملو از مقدار زیادی چوب، تخته و الوار دیده می‌شد که کاملا شعله‌ور شده و زبانه‌های آتش از فاصله دور قابل رویت بود.
وی افزود: در مجاورت این انبار، کارگاه‌های زیادی با کاربری نجاری دیده می‌شد که به علت شدت آتش‌سوزی و سرایت آن به اطراف دیوار بین کارگاه‌ها تخریب شده و فرو ریخته بود.
داوری تصریح کرد: آتش‌نشانان به سرعت محل حادثه را ایمن‌سازی کردند و با بکارگیری چندین رشته لوله آبدهی به چند گروه تقسیم شدند و از چند جهت شعله‌های سرکش آتش را مهار و خاموش کردند.
وی گفت: خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان، آتش‌سوزی خاموش و از سرایت آن به انبارهای دیگر که در مجاورت محل آتش‌سوزی قرار داشت جلوگیری شد.
گفتنی است؛ این آتش‌سوزی ساعت 6:23 صبح دیروز با لکه‌گیری و ایمن‌سازی‌های لازم پایان یافت و یکی از آتش‌نشانان که بر اثر شدت زیاد حرارت دچار دود گرفتگی شده بود تحویل امدادگران اورژانس شد.

40 نفر مجروح شدندواژگونی اتوبوس مسافربری در پیچ جاده
یک اتوبوس اسکانیا در محور یاسوج – اقلید واژگون شد و 40 مجروح برجای گذاشت.
اتوبوس اسکانیا در کیلومتر هفت محور یاسوج - اقلید و نزدیک تنگ مهریان شهرستان بویراحمد در ساعت 21:30 یکشنبه‌شب واژگون شد که بلافاصله هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. مجروحان حادثه که ۲۵ مرد، ۱۴ زن و یک کودک بودند به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج انتقال داده شدند. این درحالی است که وضع کلیه مجروحان رضایت‌بخش بوده و تنها یک کودک مجروح که وضع وخیمی داشت به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.
عدم توانایی راننده در کنترل خودرو
سرهنگ منوچهر سیاهپور، رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز به ایسنا گفت: این اتوبوس از مبدأ میبد یزد به مقصد آبادان خوزستان در حرکت بود. وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس راه علت تامه تصادف را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ اعلام کردند. سیاهپور بیان کرد: تمامی عوامل دستگاه‌های خدماتی و امدادی ازجمله اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، پلیس راه، پایانه‌ها و حمل‌ونقل و راهدای از لحظه‌های اول بر سر صحنه حادثه حاضر شدند و اقدام به کمک، امداد و انتقال مجروحان به مراکز درمانی کردند.
دو نفر از مجروحان عمل جراحی شدند
همچنین پژمان نیک‌اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه نیز گفت: در این اتوبوس ۴۲نفر مسافر حضور داشت که ۴۰ نفر آنها مجروح شدند که به سرعت و با همکاری مرکز اورژانس و سازمان هلال‌احمر مجروحان به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج انتقال یافتند.
وی از اسکان سایر مسافران در مسجد امام‌حسن(ع) یاسوج خبر داد و افزود: تمام امکانات رفاهی ازجمله وسایل گرمایشی، خوراکی و بهداشتی در اختیار آنها قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  345