شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
در نشست بررسی علل تصادفات رانندگی مطرح شد
تصادفات رانندگی هر نیم ساعت جان یک نفر را می‌گیرد

فارس| مجری طرح بررسی علل تصادفات رانندگی در میان نوجوانان و جوانان شهر تهران گفت:  هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور جان خود را  از دست می‌دهد.
به گفته سیامک طهماسبی، با وجود کاهش روند تصادفات از لحاظ مرگ‌ومیر،  ایران همچنان در رتبه‌های بالای قربانیان حوادث رانندگی در جهان است، به گونه‌ای که در‌سال گذشته 17‌هزار نفر در حوادث ترافیکی کشته شدند.
او که در نشست بررسی علل حوادث رانندگی سخن می‌گفت، ادامه داد:  این بدان معنی است که در هر نیم ساعت یک نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهد. بنابراین تا پایان زمان معرفی این طرح به شما، دو نفر جان خود را از دست خواهند داد.
 این عضو هیأت علمی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی، حوادث ترافیکی را اولین علت مرگ‌ومیر جمعیت جوان و نوجوان در کشور دانست و افزود: در حوادث ترافیکی عامل انسانی از مهم‌ترین عوامل تصادف و مرگ‌ومیر ناشی از آن است به گونه‌ای که در کشورهای توسعه‌ یافته، عامل انسانی 70 تا  95‌درصد در کشورهای پیشرفته نقش‌آفرینی می‌کند.
طهماسبی افزود:  مرگ‌ومیر ناشی از حوادث رانندگی در ایران 30 نفر از هر 100‌هزار نفر است درحالی‌که این رقم در جهان 22 نفر در هر 100‌هزار نفر است.
 عضو هیأت علمی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی گفت:  سالانه در ایران حدود 18‌هزار نفر در حوادث رانندگی کشته و 700‌هزار نفر مصدوم می‌شوند. و عمر از دست رفته در جهان به علت مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات را 2.5‌درصد برشمرد و این میزان را در ایران  13.5‌درصد عنوان کرد.
او همچنین گفت:  زنان بیشتر به علت اختلال در ادراک موقعیت دچار تصادف می‌شوند اما تعداد مرگ‌ومیر مردان 2 برابر زنان است.

 


تعداد بازدید :  265